زمین در شرایط بحرانی آب و هوایی قرار دارد!

محققان با استفاده از 35 معیار آب و هوایی دریافتند، زمین در شرایط بحرانی آب و هوایی قرار گرفته است.

وضعیت بحرانی زمین
به گزارش سای تک دیلی؛ محققان متوجه شدند 16 مورد از 35 معیار تغییرات آب و هوایی به بالاترین میزان خود نسبت به سال های گذشته رسیده است. بر اساس این نتایج که توسط گروهی از دانشمندان سراسر جهان منتشر شد، علائم حیاتی زمین نشان می دهد که "بشریت با یک وضعیت اضطراری آب و هوایی مواجه شده است". نتایج مطالعه به تازگی در مجله BioScience منتشر شده است.


این محققان داده‌های جدیدی را ارائه کردند که نشان‌ می دهد گرمای شدید، از بین رفتن پوشش جنگلی در سراسر جهان به دلیل آتش‌سوزی و شیوع ویروس دنگی ناشی از گزش پشه؛ روند افزایشی داشته است. با وجود تغییر زیر ساخت‌ها از سوخت فسیلی به الکترونیکی؛ در طول همه گیری کووید-19 سطح دی اکسید کربن اتمسفر به بالاترین مقدار خود در طول تاریخ رسیده است. در حال حاضر سطح کربن اتمسفر 418 واحد در میلیون است.

ویلیام ریپل، استاد برجسته کالج دانشگاه ایالتی اورگان به همراه کریستوفر ولف، نویسندگان اصلی این مقاله هستند و 10 دانشمند دیگر از کشورهای مختلف با آن ها در این مطالعه همکاری کردند. این مطالعه پنج سال پس از هشدار دانشمندان جهان به بشریت صورت گرفت که حدود 15000 دانشمند از 184 کشور جهان آن را امضا کردند و توسط ریپل در مجله BioScience منتشر گردید.

ولف گفت: « ما با وجود آن که هر ساله با افزایش سالانه بلایای آب و هوایی روبرو هستیم اما، هم اکنون در یک بحران آب و هوایی بزرگ قرار داریم که اگر اقدامات لازم برای مقابله با آن انجام ندهیم باید منتظر انفاقات خیلی بدی باشیم. ما از دانشمندان سراسر جهان می‌خواهیم تا در این تحقیقات به ما بپیوندند.»

دانشمندان دیگری که در این مطالعه حضور داشتند از دانشگاه های مختلفی از جهان مانند کالیفرنیا، لس آنجلس، دانشگاه سیدنی، دانشگاه مستقل بنگلادش، دانشگاه کمبریج ، دانشگاه اکستر، صندوق زمین بزوس و موسسه تحقیقات تاثیرات آب و هوایی پوتسدام بودند.

سلیمول هوک از دانشگاه مستقل بنگلادش گفت: «تغییر آب و هوا به یک کشور محدود نمی شود. بلکه تنها بخشی از یک سیستم اکولوژیک بزرگ تر است که در آن تقاضای انسان از ظرفیت محیط زیست کره زمین فراتر رفته است. برای جلوگیری از خسارت های بیشتر به انسان، باید از این طبیعت محافظت کنیم. مصرف سوخت‌های فسیلی را حذف کنیم و از تجهیزات سازگار با محیط زیست در کشورهای کمتر برخوردار حمایت کنیم.»

نزدیک به سه دهه از اعلام هشدار رسمی 1700 دانشمند در سال 1992 میلادی می گذرد، اما روند انتشار گازهای گلخانه ای از آن زمان تا حال حاضر بیش از 40 درصد در جهان افزایش یافته است. توماس نیوسوم از دانشگاه سیدنی معتقد است: «با افزایش دمای زمینشدت و آثار مخرب بلایای آب و هوایی نیز افزایش می یابد. ما از دانشمندان سراسر جهان می خواهیم که در مورد روند تغییرات آب و هوایی با هم همکاری کنند و به تبادل نظر بپردازند.


اعلام وضعیت اضطراری آب و هوایی زمین در سال 2022 را تا به امروز، بیش از 14000 دانشمند از 158 کشور جهان امضا کرده اند.ریپل گفت: "به همه این آتش سوزی ها، سیل ها و طوفان های عظیم نگاه کنید. فاجعه تغییرات آب و هوایی به نزدیکی خانه ما رسیده است و در را می کوبد."


چاپ