قابلیت مخفی اپل موزیک در نرم افزار iOS18!

قابلیت مخفی اپل موزیک در نرم افزار iOS18!

آخرین بروز رسانی: 11 تیر 1403توسط برچسب‌ها: , ,

یک ویژگی مخفی در نسخه نرم افزار iOS18 وجود دارد که اپل آن را عمومی نکرده است!

ماه گذشته مقاله های زیادی در مورد ویژگی های جالب اپل موزیک در نسخه بروز رسانی جدید iOS18 صحبت کردیم. ویژگی هایی مانند Smart Crossfade که کمک می کند هنگام جابجایی بین آهنگ ها، هیچ وقفه یا سکوت بین آنها اتفاق نیافتد. به زبان ساده تر؛ آهنگ ها خیلی ملایم از یکدیگر محو شده و به هم می چسبند . این ویژگی تجربه ای یکپارچه و روان از گوش دادن به موسیقی را برای کاربران به ارمغان می آورد.

اپل ویژگی Crossfade برنامه Apple Music را برای اولین بار به iOS17 اضافه کرد. اما حالا به نظر می رسد قصد دارد قابلیت های آن را در iOS18 هوشمندتر کند. در آپدیت جدید آهنگ بعدی پس از خواندن آخرین کلمه آهنگ در حال پخش شروع می شوند.

اپل قول می‌دهد که با فعال شدن این قابلیت جدید، صدای آهنگ‌ها در آلبوم‌ها دست‌خورده باقی بماند. به عنوان نمونه: وقتی این قابلیت را روشن می‌کنید، آهنگ‌های آلبوم “ابی رود” گروه بیتلز هیچ تغییری در صدا نخواهند داشت. این قطعه درخشان از نوازندگی، ترانه سرایی و اجرا با «تو هرگز پولت را به من نمی دهی» شروع می شود و تا پایان آلبوم با «اعلیحضرت» 23 ثانیه ای ادامه می یابد. با ویژگی Smart Crossfade، آهنگ‌ها مانند یک آلبوم منسجم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

نحوه فعالسازی ویژگی Crossfire در برنامه Apple Music

برای فعالسازی ویژگی Crossfire کافی است به منوی تنظیمات برنامه Apple Music بروید و دکمه Smart Crossfade را روشن کنید. کاربران حتی می توانند طول crossfade را از یک ثانیه تا 12 ثانیه تنظیم کنند. اگر از مشترکان Apple Music هستید نسخه بتای iOS18 هستید برای استفاده از ویژگی Smart Crossfade باید به قسمت به Settings > Music بروید و Crossfade را تغییر دهید. طول Crossfade را بین 1 تا 12 ثانیه تغییر دهید تا موردی که به سلیقه شما نزدیک تر است را پیدا کنید. اگر همچنان از نرم افزار iOS17 استفاده می کنید، می توانید تمام این مراحل را به جز فعالسازی ویژگی جدید Smart Crossfade انجام دهید.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

15 + 5 =