هدست ترکیبی اپل ویژن پرو2 نمایشگرهای ارزان تری دارد؟!

هدست ترکیبی اپل ویژن پرو2 نمایشگرهای ارزان تری دارد؟!

آخرین بروز رسانی: 12 تیر 1403توسط برچسب‌ها: , ,

اپل به نظر می رسد قصد دارد در ساخت هدست ترکیبی اپل ویژن پرو2 از صفحه نمایش های ارزان تری استفاده کند.

از زمانی که اپل هدست ترکیبی «اپل ویژن پرو» را در فوریه سال 2024 عرضه کرد، بازار شایعات در مورد نسل بعدی آن داغ شد. ورود اپل به صنعت واقعیت توسعه یافته یا همان XR هیجان علاقه مندان به فناوری واقعیت ترکیبی را بیشتر کرد. طبق آخرین گزارش به نظر می رسد سازنده هدست ویژن پرو با شرکت های ال‌جی و سامسونگ تماس گرفت و از آنها خواست ببینند می تواند برای هدست نسل بعدی نمایشگرهایی با کیفیت پایین تر تولید کنند یا خیر!

طبق گزارش وب سایت کره ای «صنعت الکترونیک»، اپل مشغول تحقیق در مورد نمایشگرهای جدید است. این نمایشگرها باید حدود 5 سانتی متر عرض داشته باشند و بتوانند از تراکم پیکسلی (PPI) ۱۷۰۰ رونمایی کنند.

با توجه به اندازه‌ی کوچک آن، به احتمال زیاد این نمایشگرها قرار است مخصوص دستگاه‌های واقعیت توسعه‌یافته (XR) ساخته شوند. اپل از نمایشگرهای 3.6 اینچی در هدست های Vision Pro ۱.۴۲ اینچ (۳.۶ سانتی‌متر) عرض با تراکم پیکسلی ۳۳۹۱ استفاده کرد.

شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ بزرگترین و بهترین سازندگان صفحه نمایش در جهان به حساب می آیند. علاوه براین، آنها در خرید و فروش نمایشگرها به مدت 5 سال با هم همکاری می کنند. براساس گزارش های قبلی اپل می خواهد از تامین کننده دیگری برای هدست ترکیبی اپل ویژن پرو 2 استفاده کند.

یکی از دلایل اصلی این تصمیم شاید به خاطر هزینه‌ی بسیار بالای نمایشگرهای میکرو-OLED سونی است. این نمایشگرها اگرچه کیفیت بسیار بالایی دارند اما خیلی گران هستند. به علاوه؛ سونی نمی‌تواند این نمایشگرها را به تعداد زیاد در مدت یک سال تولید کند.

قیمت بالا، دلیل اصلی فروش پایین اپل ویژن پرو

یکی از بزرگترین دلایل فروش کم اپل ویژن پرو، قیمت بسیار زیاد آن است. همانطور که در مقاله های قبلی مربوط به اپل ویژن پرو گفتیم، این هدست از کیفیت بالایی برخوردار است اما پرداخت هزینه ۳۴۹۹ دلار بابت آن توجیه اقتصادی ندارد. بنابراین، اپل چاره ای به جزعرضه یک ویژن پرو ارزان‌تر نخواهد داشت. در غیر این صورت، هدست شرکت به یک محصولی تبدیل می شود که هیچ کس حاضر به خرید آن نیست.

نمایشگرهای ویژن پرو مهم ترین قسمت هدست به حساب می آیند. طبق نظر مصرف کنندگان، نمایشگرهای Micro-OLED از لحاظ عملکرد بی نظیر هستند و وضوح تصویر بسیار خوبی دارند.

اگر اندازه‌ی نمایشگر را از ۱.۴۲ اینچ به حدود ۲ اینچ افزایش دهید و در عین حال تراکم پیکسلی (PPI) را از ۳۳۹۱ به ۱۷۰۰ کاهش دهید، شک نکنید که کیفیت بصری افت خواهد کرد. اما این شاید تنها راه حل ضروری برای پایین آوردن قیمت نهایی هدست اپل باشد. البته این احتمال هم وجود دارد که اگر مردم حس واقعیت ترکیبی را تجربه کنند، به احتمال زیاد حاضر شوند برای مدل‌های گران‌تر هزینه بیشتری پرداخت کنند.

بر اساس یک نظرسنجی، تنها ۲۵ درصد از افراد تا به حال از فناوری واقعیت مجازی (VR) استفاده کرده‌اند. همه این افراد هم تمایل به استفاده‌ی مجدد از آن دارند. تیم کوک، مدیرعامل اپل معتقد است که اپل ویژن پرو روی کسانی که برای اولین بار از آن استفاده می‌کنند، تاثیر عمیقی می‌گذارد.

راه‌های دیگری هم برای پایین آوردن قیمت هدست نسل بعدی ویژن پرو وجود دارد. مارک گورمن، تحلیلگر مشهور خبرگزاری بلومبرگ، به چند روش اشاره کرده که اپل می‌تواند با استفاده از آن‌ها یک ویژن پرو ارزان‌تر تولید کند. یکی از این روش‌ها، همانطور که گفته شد استفاده از نمایشگرهای با وضوح پایین‌تر است. روش دیگری که او معتقد است اپل می تواند انجام دهد، حذف نمایشگر خارجی EyeSight است که چهره‌ی مجازی شما را به دیگران نشان می‌دهد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

5 − 3 =