تامین برق 6000 مشترک خانگی توسط بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان

تامین برق 6000 مشترک خانگی توسط بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان

آخرین بروز رسانی: 11 تیر 1403توسط برچسب‌ها: , , ,

ظرفیت تولید برق بزرگترین نیروگاه بادی جهان تا حدی افزایش یافت که در حال حاضر می تواند برق مورد نیاز 6 میلیون مشترک خانگی را در اوج مصرف تامین کند.

نیروگاه بادی Dogger Bank می تواند تا قبل از اتمام مراحل ساخت، برق مورد نیاز 6 میلیون مشترک خانگی را به راحتی تامین کند. این مزرعه بادی، بزرگترین مزرعه بادی دریایی جهان با ظرفیت تولید ۳.۶ گیگا وات برق است. شرکت‌های سازنده SSE و ایکوینور به تازگی گزارش امکان سنجی فاز D این پروژه در دست اقدام را منتشر کردند. طبق بیانیه رسمی سازندگان در فاز جدید بیش از ۲ گیگا وات برق به ظرفیت پروژه اضافه خواهد شد.

در حال حاضر کشورهای سراسر جهان به دنبال راه حل هایی برای جایگزینی انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی بادی و خورشیدی به جای سوخت های فسیلی هستند. در این بین، بریتانیا به علت موقعیت جغرافیایی خاصی که در آن واقع شده است نمی تواند از انرژی خورشیدی برق زیادی تولید کند. پس چاره چیست؟! تنها راه این کشور برای بهره مندی از انرژی پاک گسترش نیروگاه های بادی دریایی است. نیروگاه های بادی دریایی به این منطقه اجازه می‌دهد تا از بادهای قوی دریای شمال برای تولید برق مورد نیاز بخش صنعتی و خانگی استفاده کنند. به همین علت، پروژه احداث مزرعه بادی دریایی داگر بانک در سال ۲۰۱۵ به صورت رسمی کلید خورد. مرحله سوم احداث این پروژه در حال اتمام است و سازندگان آن به دنبال دریافت مجوز برای آغاز فاز چهارم هستند. با اجرای این فاز آنها می‌توانند ظرفیت تولید انرژی را افزایش دهند.

وسعت نیروگاه بادی دریایی داگر بانک

پروژه داگر بانک، که تا ۲۰۰ کیلومتری ساحل یورکشایر امتداد دارد، از چندین مزارع بادی دریایی واقع در دریای شمال تشکیل می شود. این پروژه در فازهای ۱.۲ گیگا واتی ساخته می‌شود.
این پروژه با توربین‌های بادی سری Halide شرکت جنرال الکتریک کار می‌کند که حداکثر توان ۱۴.۷ مگاوات دارند. انتظار می‌رود ۲۷۷ توربین در سه فاز اول بتوانند ۳.۶ گیگا وات برق تولید کنند. این پروژه حداکثر می‌تواند برق مورد نیاز ۶ میلیون خانه را در بریتانیا تامین کند.

این پروژه برای اولین بار در اکتبر سال گذشته شروع به تولید برق کرد. با این حال، جدول زمانی برای تکمیل سه فاز تا سال ۲۰۲۵ تمدید شده است. در حالی که ساخت و ساز فازهای قبلی پروژه داگر بانک همچنان ادامه دارد، شرکت‌های سازنده SSE Renewables و ایکوینور، فرآیند توسعه فاز D را آغاز کرده‌اند. با ساخت توربین‌های بادی در این فاز، فاصله پروژه داگر بانک تا ساحل به ۲۱۰ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس «طرح شبکه استراتژیک متمرکز انتقالی» منتشر شده توسطِ «شبکه ملی برق بریتانیا»، پروژه داگر بانک D به ایستگاه فرعی پیشنهادی Birkhill Wood در منطقه شرق یورکشایر متصل خواهد شد.
شرکت‌های سازنده از «کراون استیت» به عنوان مسئول مدیریت بستر دریاهای مناطق انگلستان، ولز و ایرلند شمالی، مجوز ساخت را دریافت کرده‌اند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

1 × 3 =