ایالات متحده معامله خرید شرکت iRobot توسط آمازون را بررسی می کند

ایالات متحده بررسی معامله خرید شرکت سازنده جاروبرقی های هوشمند iRobot Politico توسط آمازون را بر اساس قانون ضد انحصاری آغاز کرده است.

amazoon 1
بر طبق گزارش های فن تک، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده پولیتیکو روز جمعه اعلام کرد که بررسی خرید 1.7 میلیارد دلاری شرکت سازنده ربات جاروبرقی خانگی iRobot Corp (IRBT.O) را توسط شرکت Amazon.com (AMZN.O) آغاز نموده است تا مشخص کند این قرارداد قانون ضد انحصاری را نقض می کند یا خیر!

این کمیسیون افزود: بررسی معامله خرید iRobot براساس قانون ضد انحصاری ایالات متحده شامل طیف گسترده ای می شود و مشخص می کند آیا انجام این معامله سهم بازار آمازون را در بازار دستگاه های هوشمند خانگی و هم در بازار خرده فروشی به طور کلی افزایش می دهد یا خیر؟!
آمازون در حال حاضر از هر گونه اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است. iRobot و FTC نیز تا این لحظه هیچ عکس العملی نسبت به این خبر نشان ندادند.


آمازون در ماه آگوست قرارداد نقدی 61 دلاری خود را برای خرید iRobot، سازنده جاروبرقی روباتیک Roomba اعلام کرد.
بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان در حال تلاش برای گسترش دستگاه‌های هوشمند خانگی خود و همچنین گسترش مراقبت‌های بهداشتی در بستر محیط مجازی می باشد. پلتفرم آنلاین آمازون در ماه جولای با خرید سرویس دهنده مراقبت های اولیه One Medical (ONEM.O) موافقت کرده بود.

وان مدیکال روز جمعه گفت که سازمان ضد انحصارسازی ایالات متحده به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات خرید معامله 3.49 میلیارد دلاری شرکت ارائه دهنده مراقبت های اولیه(One Medical)، توسط شرکت Amazoon می باشد.


چاپ