درآمد سه ماهه دوم لنوو به کمترین میزان خود رسید

شرکت لنوو (0992. HK)، بزرگترین سازنده رایانه های شخصی در جهان، گزارش درآمد ثابت خود را برای سه ماهه آوریل تا ژوئن منتشر کرد. آمار و ارقام نشان دهنده کمترین میزان درآمد این شرکت نسبت به هشت فصل گذشته می باشد. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات گزارش درآمد لنوو با های فن تک همراه باشید.

lenovo
یکی از دلایل اصلی کاهش سطح درآمد لنوو مرتبط با شیوع همه گیری کووید19 و اجرای طرح قرنطینه برای جلوگیری از تبعات بیشتر آن بوده است. با این حال، لنوو گام‌های بزرگی در توسعه سایر مشاغل حوزه های مختلف مانند عملیات سرور، خدمات فناوری اطلاعات و دستگاه‌های تلفن همراه برداشته است، به طوری که در حال حاضر 37 درصد از سهم تجارت لنوو را تشکیل می‌دهد. طبق این گزارش سه ماهه، درآمد خالص قابل انتساب به سهامداران با 11 درصد افزایش به 516 میلیون دلار رسید.

یانگ یوانکینگ، رئیس و مدیر اجرایی لنوو، گفت "که این شرکت از تجارت خالص منحصر به فروش رایانه، به شرکتی که طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات هوشمند را ارائه می‌کند، تغییر رویه داده است."
طبق گزارشی که توسط شرکت تحقیقاتی Counterpoint منتشر شده، قرنطینه چین در طول این سه ماه، ضربه سنگینی به زنجیره تامین رایانه های شخصی وارد کرد، به طوری که شرکای اصلی تولید لپ تاپ از جمله Quanta (2382.TW) ، (2324.TW) Compal ، Wistron (3231.TW) با اختلالات تولید قابل توجهی مواجه شدند.


همچنین مصادف با جنگ در اوکراین شد و منجر گردید چندین شرکت فعال صنعت جهانی رایانه‌های شخصی از سازنده تراشه گرفته تا تولیدکنندگان الکترونیک مانند اینتل (INTC. O) و سامسونگ (005930. KS) نسبت به شیب تند نزولی تعداد تقاضاها هشدار دهند.
بر اساس گزارش کانترپوینت، محموله های جهانی در سه ماهه گذشته 11.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت که بزرگترین کاهش سالانه نسبت به سه ماهه دوم سال 2013 است.

کانترپوینت گفت مجموع محموله‌های رایانه‌های شخصی لنوو 12.7 درصد کاهش یافت و به 17.4 میلیون دستگاه رسید که عمدتاً به دلیل تعداد کم تقاضای مصرف‌کننده بود. با این حال، لنوو با 24.4 درصد سهم، جایگاه خود را در بازار جهانی رایانه های شخصی حفظ کرد.

یانگ گفت که او انتظار دارد که فروش جهانی رایانه های شخصی امسال بین 300 میلیون تا 310 میلیون واحد باشد. این رقم نزدیک به 10 درصد کاهش نسبت به رقم 341 میلیون دستگاه در سال گذشته است که توسط شرکت داده Canalys گزارش شده بود.

 

اما یانگ گفت که وضعیت کمبودهای زنجیره تامین که در اوایل امسال گریبان بسیاری از تولیدکنندگان سخت افزار را گرفت، بهبود یافته است. او گفت: «در برخی از حوزه‌ها ما هنوز با کمبود مواجه هستیم، به‌ویژه در تجارت مراکز داده، اما به طور کلی، من در نیمه دوم سال جاری شاهد چالش‌های مهمی نیستم». او همچنین اضافه کرد که لنوو در صنعت نیمه هادی ها افزایش قیمت داشته است، اما این شرکت برای مقابله با نوسانات قیمت در مورد قطعات سخت افزاری انعطاف پذیر خواهد بود.

لنوو از اظهار نظر در مورد آمار فروش در روسیه و تأثیر جنگ اوکراین بر تجارت آن در سه ماهه گذشته خودداری کرد.

رسانه‌های چینی ماه گذشته گزارش دادند که لنوو فرصت های شغلی جدیدی را برای استخدام مهندسان در حوزه رانندگی خودمختار آماده کرده است. یانگ از اظهار نظر درباره علت فعالیت شرکت در مسیر تجارت حمل و نقل خودداری کرد.

سهام لنوو در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ 0.3 درصد کاهش یافت و به 7 دلار هنگ کنگ رسید. 03 (0.8956 دلار) در حالی که Hang Seng با کاهش بیشتر 1.9٪ رو به رو شد.

(1 دلار = 7. 8496 دلار هنگ کنگ).


چاپ