Aeva قرارداد فروش حسگرهای صنعتی به آلمان را امضا کرد

شرکت Aeva Technologies (AEVA.N) روز دوشنبه اعلام کرد که با یک شرکت آلمانی به توافق رسیده است تا، حسگرهای خود را برای مصارف صنعتی مانند خودکارسازی خطوط تولید ماشین‌ها و کامیون‌های معدنی خودران به این شرکت بفروشد. برای اطلاعات بیشتر از قرارداد شرکت سازنده حسگرهای صنعتی تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

aew

شرکت Aeva مستقر در پارک فناوری ایالات متحده، حسگرهایی می‌سازد که می‌توانند به خودروهای خودران و سایر دستگاه‌ها کمک کنند تا دید سه بعدی از دنیای اطراف خود داشته باشند. حسگرهای Aeva دارای این فناوری همچنین می‌تواند، سرعت حرکت اجسام را تشخیص دهد و به آن کمک کند اشیاء ثابت را از عابران پیاده و سایر خودروها تشخیص دهد.
در حالی که Aeva بازارهای خودروهای خودران را هدف قرار می دهد، فروش سنسورهای خود را به شرکت های صنعتی نیز آغاز کرده است. این شرکت گفت که شرکت آلمانی Sick AG، نیز موافقت کرده که برای خودکارسازی خط تولید کارخانه‌ها از ماشین‌ها و حسگرها خودکار Aeva استفاده کند.

این معامله، به دنبال قرارداد قبلی Aeva با شرکت نیکون (7731.T) جهت استفاده از حسگرهای این شرکت در کارخانه ها انجام شد. در حالی که نیکون از حسگرهای Aeva برای اسکن اقلام ساخته شده در داخل خانه از فاصله چند متری برای پیدا کردن عیوب میکروسکوپی استفاده می کند، سیک قصد دارد از این حسگرها برای اسکن وسایل نقلیه معدنی یا جرثقیل های لجستیکی که کانتینرها را در بنادر جا به جا می کنند، از ده ها یا صدها فوت دورتر به کمک برنامه های کاربردی در فضای باز استفاده کند.
سروش صالحیان، مدیر اجرایی Aeva در یک مصاحبه گفت: « در واقع، آنها یک شریک قابل اعتماد و واجد شرایط برای ما محسوب می شوند تا مجبور نباشیم با هزاران شرکت به صورت مستقیم وارد مذاکره شویم، زیرا انجام این کار بسیار زمان بر و چالش برانگیز است.»

علاوه بر فروش حسگرها به Sick، Aeva نرم‌افزاری رانیز به منظور بهینه‌سازی حسگرها جهت استفاده‌های مختلف به این شرکت ارائه می‌دهد. صالحیان گفت که این معامله علاوه بر فروش سخت افزار، درآمدی هم از نظر تهیه نرم افزار نصیب شرکت ما می کند، اما وی از توضیحات بیشتر در مورد رقم واقعی این معامله خودداری کرد.
Aeva گفت که در سال جاری عرضه حسگرهای Aeries II خود را برای Sick آغاز خواهد کرد و انتظار می‌رود تولید کامل آن بر اساس قرارداد در سال 2024 آغاز شود.


چاپ