قیمت، زمان عرضه و مشخصات سامسونگ گلکسی واچ7

سامسونگ گسکی واچ 6 با وجود کیفیت بالایی که دارد اما نسبت به مدل قبلی تفاوت چندانی نداشت. اما این بار سامسونگ قصد دارد با عرضه گلکسی واچ 7 یک ساعت کاملا جدید عرضه کند.

گلکسی واچ7 1

به نظر می رسد که سامسونگ با سری گلکسی واچ 7 در آینده نزدیک می خواهد تغییرات مهمی در کلکسیون ساعت های هوشمند خود ایجاد کند. سازنده کره ای دو راه دارد: اول عرضه یک گلکسی واچ 7 و دوم: گلکسی واچ اولترا2!


مشخصات سامسونگ گلکسی واچ 7

طراحی: گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که سامسونگ به احتمال زیاد از قاب مربعی یا مستطیلی در طراحی گلکسی واچ جدید استفاده می کند. اولین بار ساعت هوشمند Galaxy Gear مدل 2013 به قاب مستطیلی مجهز شده بود. با این حال بعضی از گزارش ها هم نشان می دهد که گلکسی واچ 7 از همان قاب دایره ای شکلی استفاده می کند که در گلکسی واچ 6 می بینیم. هنوز هی رندر رسمی از ساعت گلکسی واچ بعدی منتشر نشد. شاید در این مدت سازنده بخواهد در طراحی قاب تجدیدنظر کند. اما با توجه به گزارش های موجود ساعت بعدی شباهت زیادی با گلکسی واچ 6 خواهد داشت.

گلکسی واچ7 2

عملکرد

سامسونگ این بار می خواهد از پردازنده جدیدی در گلکسی واچ خود استفاده کند. طبق گزارش Korea Economic Daily، ساعت جدید با پردازنده 3 نانومتری اگزینوس Exynos W1000 عرضه خواهد شد.
این تراشه می تواند تا 20 درصد عملکرد و بهره وری انرژی را افزایش دهد. یک پردازنده 1000 واتی اگزینوس که تحت فرآیند 3 نانومتری نسل دوم سامسونگ ساخته شده است، می تواند بهترین تصمیمی باشد که این شرکت در زمینه گجت های هوشمند گرفته است. این تراشه می تواند از لحاظ عملکرد از اپل واچ 9 که به یک پردازنده 5 نانومتری مجهز است، سبقت بگیرد. بهبود عملکرد و کارایی (دوام بیشتر باتری) مهم ترین معیارهای انتخاب خریداران ساعت های هوشمند محسوب می شود.

مهم تر از همه؛ تحلیلگران معتقدند ساعت های جدید سامسونگ از فناوری شارژ حداکثر 15 واتی پشتیبانی می کنند. این زمان در مقایسه با مدت شارژ گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ6 کلاسیک حدود 50 درصد بیشتر است. از نظر رنگبندی هم، گلکسی واچ 7 در سه رنگبندی خاکستری ماربال، سفید کرم و سبز جنگلی وارد بازار خواهد شد.

گلکسی واچ7 6

نرم افزار و بروز رسانی

ساعت Galaxy Watch 6 در حال حاضر به سیستم عامل Wear OS4 و رابط کاربری One UI Watch 5.0 مجهز است. به احتمال زیاد؛ گلکسی واچ 7 باید به سیستم عامل Wear OS نسل پنجم و رابط کاربری One UI Watch 6.0 مجهز باشد.
سامسونگ طبق سنت همیشگی تا چهار سال به روز رسانی نرم افزاری را برای سری گلکسی واچ 7 ارائه می دهد. البته این امکان هم وجود دارد که سامسونگ بخواهد به پیروی از سامسونگ گلکسی S24، مدت این به‌روزرسانی ها را تا هفت سال افزایش دهد.

گلکسی واچ7 5

باتری و شارژ

گلکسی واچ 6 و 6 کلاسیک در تست باتری توانستند با یک بار شارژ کامل، به طور متوسط یک روز و نیم تا حداکثر2 روز شارژ را نگه دارند. بنابراین منطقی است که نسل بعدی دوام باتری بالاتری داشته باشد. اما چرا؟! از آنجایی که این ساعت به پردازنده 3 نانومتری اگزینوس مجهز است بنابراین، مصرف انرژی بیشتری دارد. به همین علت باید طول عمر باتری آن افزایش پیدا کند.

گلکسی واچ7 2

قیمت

معمولا سازندگان گوشی و ساعت های هوشمند سعی می کنند قیمت محصولات خود را با تغییرات کمی، ثابت نگه دارند. بنابراین انتظار داریم سامسونگ نیز همین رویه را در پیش بگیرد.
در حال حاضر قیمت سری گلکسی واچ ۶ سامسونگ برای مدل پایه ۴۰ میلی‌متری با قابلیت وای‌فای، حدود ۳۰۰ دلار است. قیمت مدل ۴G/LTE این ساعت ۵۰ دلار گران‌تر است و با قیمت ۳۵۰ دلار در بازار به فروش می‌رسد. قیمت نسخه کلاسیک گلکسی واچ ۶ با سایز ۴۳ میلی‌متری و قابلیت وای‌فای، ۴۰۰ دلار است. بنابراین کارشناسان پیش بینی می کنند که نسخه پایه ساعت های نسل جدید از 300 دلار شروع شود. مدل اولترا هم احتمالا با قیمت 700 دلار روانه بازار خواهد شد.

گلکسی واچ7 4

زمان عرضه

بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله سامسونگ، برنامه مشخصی برای معرفی و عرضه محصولات اصلی خود دارند. در رویدادهای قبلی سامسونگ ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ را همزمان با سری گوشی‌های تاشو خود، یعنی گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ رونمایی کرد. به عنوان نمونه:

• سری گلکسی واچ ۴ در ۱۱ آگوست ۲۰۲۱ معرفی شد و در ۲۷ آگوست همان سال عرضه گردید.

• سری گلکسی واچ ۵ در ۱۰ آگوست ۲۰۲۲ رونمایی شد و در ۲۶ آگوست ۲۰۲۲ به بازار آمد.

• سری گلکسی واچ ۶ در ۲۶ جولای ۲۰۲۳ معرفی شد و در ۱۱ آگوست ۲۰۲۳ قابل خرید شد.

اما امسال، به نظر می‌رسد سری گلکسی واچ ۷ زودتر از زمان موعود رونمایی شود. رویداد آنپکد بعدی سامسونگ که در آن از گوشی‌های گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ رونمایی خواهد شد، قرار است روز چهارشنبه ۱۰ جولای ۲۰۲۴ برگزار شود. دلیل این معرفی و عرضه زودتر، آغاز بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ است که سامسونگ می‌خواهد از آن برای بازاریابی محصولات خود استفاده کند. این بازی‌ها از ۲۶ جولای ۲۰۲۴ در شهر پاریس، آغاز می‌شود.


چاپ