انتشار سیستم عامل واقعیت افزوده‌ی visionOS 3 در آینده نزدیک!

اپل مشغول توسعه نسخه‌ی سوم سیستم‌عامل واقعیت افزوده‌ی خود معروف به visionOS 3 است.

visionOS 3

گورمن تحلیلگر مشهور بلومبرگ با انتشار پست جدید اعلام کرد که سازنده آیفون در حال حاضر مشغول توسعه نسخه سوم سیستم عامل visionOS 3 است. این خبر نشان‌دهنده‌ی تعهد اپل به فناوری واقعیت افزوده و برنامه‌های بلندمدت این شرکت در این حوزه است. به نظر می رسد اپل قصد دارد استراتژی خود را در زمینه فناوری واقعیت افزوده تغییر دهد. آنها در ابتدا می خواستند محصول جدیدی به بازار عرضه کنند که از تکنولوژی پیشرفته و قیمت بالایی برخوردار باشد. نتیجه این تلاش ها هدست ترکیبی اپل ویژن پرو بود. با این که هدست ترکیبی توانست توجه بازار را به خود جلب کند اما به علت قیمت بالا مصرف کنندگان زیادی نمی توانستند آن را خریداری کنند.

به همین علت اپل تصمیم گرفت استراتژی خود را در زمینه واقعیت افزوده تغییر دهد. یعنی از تولید محصولات لوکس به سمت ساخت نسخه های ارزان تر حرکت کند. نقشه راه جدید در کل روی دو بخش مهم متمرکز است که عبارتند از:

• عینک‌های AR ارزان‌تر: اپل به دنبال توسعه‌ی عینک‌های واقعیت افزوده‌ی جدید است که با قیمتی مناسب‌تر به بازار عرضه کند. این عینک‌ها می‌توانند برای عموم مردم جذاب‌تر و قابل دسترس‌تر هستند. قیمت نجومی ۳۴۹۹ دلاری هدست Vision Pro که در فوریه‌ی امسال عرضه شد، مانع بزرگی برای عموم مردم و حتی علاقه‌مندان به واقعیت مجازی بود. حتی با کاهش قیمت Vision Pro، باز هم امکان خرید آن برای همه افراد وجود ندارد.

• توسعه‌ی: visionOS 3 به نظر می‌رسد اپل همچنان به توسعه‌ی سیستم‌عامل واقعیت افزوده‌ی خود یعنی visionOS، متعهد است. گورمن فکر می کند که این شرکت در حال کار بر روی نسخه‌ی سوم این سیستم‌عامل است. توسعه‌ی مداوم visionOS نشان می‌دهد که اپل برنامه‌های بلندمدتی برای فناوری واقعیت افزوده دارد و می خواهد نقش مهمی در آینده‌ی این حوزه ایفا کند. گورمن عرضه ویژن پرو را با آیفون و اپل واچ مقایسه می کند. اولین آیفون یک شبه به موفقیت جهانی دست پیدا نکرد. این کاهش شدید قیمت آیفون G3 بود که مردم را وادار به خرید انبوه آن کرد. اپل واچ هم تا زمانی که شروع به بازاریابی ویژگی های ردیابی سلامت و تناسب اندام نکرد، نتوانست به فروش چشمگیری دست یابد.

گورمن در حال حاضر دلایل ضعیف فروش ضعیف Vision Pro را در سه عامل مهم خلاصه کرد:

• قیمت سرسام آور
• عدم وجود یک پلن بازاریابی مشخص
• عدم امکان استفاده طولانی مدت از هدست توسط مصرف کننده

اما به عقیده او، می توان بر این مشکلات غلبه کرد. تنها کافی است که شرکت کوپرتینویی نمایشگر های EyeSight (صفحه نمایش خارجی) را حذف کند و در بدنه داخلی از نمایشگرهای ارزان ر و با کیفیت پایینر به جای Micro-OLED استفاده کند.


چاپ