قوانین جدید کریپتو در خزانه داری آمریکا !!

وزارت خزانه داری ایالات متحده به تازگی قوانین جدید مالیاتی را در حوزه کریپتو به تصویب رساند.

رمزارز قانون جدید

وزارت خزانه داری ایالات متحده روز جمعه قوانین جدیدی را تصویب کرد که بر اساس آن کارگزاران ارزهای دیجیتال از جمله صرافی ها و پردازشگرهای پرداخت، باید اطلاعات جدید در مورد فروش و مبادلات دارایی های دیجیتال کاربران را به اداره درآمد داخلی (IRS)گزارش دهند. IRS یک نهاد دولتی و زیرمجموعه وزارت خزانه داری ایالات متحده محسوب می شود و وظیفه جمع آوری مالیات های دولت را به عهده دارد.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که هدف از تصویب قوانین جدید، جلوگیری از فرار مالیاتی کاربران است و از قانون سرمایه گذاری زیرساختی و مشاغل دو حزبی 1 تریلیون دلاری سال 2021 سرچشمه می گیرد. وزارت خزانه داری پیش بینی می کند که با اجرای این قانون در طول ده سال آینده نزدیک به 28 میلیارد دلار نصیب دولت شود.

طبق بیانیه رسمی وزارت خزانه داری، این قوانین از سال مالیاتی 2026 به اجرا گذاشته می شود. این قوانین مالیاتی با قوانین حاکم بر کارگزاری های بازار بورس و اوراق و بهادار منطبق می شود. مسئولان وزارت خانه اعلام کردند که قانون نهایی برای کاهش برخی از موانع پیش روی کارگزاران و اجرای الزامات جدید، اصلاحاتی نسبت به پیشنهاد اولیه این وزارتخانه داشته است. این قانون شامل یک سقف 10 هزار دلاری برای گزارش تراکنش‌های مربوط به استیبل‌کوین‌ها( نوعی ارز دیجیتال که به دارایی‌های سنتی مانند دلار آمریکا مرتبط است)، می‌شود.

صنعت ارزهای دیجیتال پس از اینکه وزارت خزانه داری این قانون را در سال گذشته پیشنهاد داد، با این استدلال که قوانین جدید افراد و کسب‌وکارهای زیادی را شامل می شود که به نظر فعالان این صنعت، ارتباط چندانی با ارزهای دیجیتال نداشتند. علاوه براین؛ قوانین مالیاتی مصوب حریم خصوصی صاحبان رمزارز را نقض می کند. با این دو استدلال کمپین تبلیغاتی علیه قوانین وزارت خرانه داری راه اندازی شد. اما، وزارتخانه در واکنش به آن اعلام کرد که لایحه مورد بحث را با بررسی 44 هزار پیشنهاد ارائه داده است. این وزارتخانه قصد دارد تا اواخر سال جاری قوانین بیشتری را برای ایجاد الزامات گزارش مالیاتی برای کارگزاران غیرمتمرکز از جمله صرافی‌های غیرمتمرکز رمز ارز، صادر کند.

وزارت خزانه داری در بیانیه رسمی خود تاکید داشت که دارندگان کریپتوها باید برای فروش یا مبادله دارایی های دیجیتالی خود مالیات بدهند و قانون جدید به مالیات دهندگان کمک کند تا اظهارنامه های دقیق را ارسال کنند. علاوه براین؛ آنها باید مالیات های قبلی که تا به امروز پرداخت نکرده اند را طبق قانون فعلی بپردازند.
طبق گفته وزارتخانه ، این قانون یک فرم گزارش مالیاتی جدید به نام فرم 1099-DA را ارائه می دهد که به مالیات دهندگان کمک می کند تا مشخص کنند که آیا مالیات بدهکار هستند یا خیر؟! کاربران رمزارزهمچنین با اجرای این قانون دیگر نیازی به انجام محاسبات پیچیده برای سود یا زیان خود ندارند.


چاپ