آیفون16 پرومکس به دوربین تله فوتو سوپر پریسکوپ مجهز می شود

اپل به احتمال زیاد می خواهد از دوربین تله فوتو سوپر پریسکوپ در گوشی آیفون16 پرومکس استفاده کند.

آیفون16 پرومکس

طبق گزارش فون ارنا؛ دوربین های پریسکوپ معمولا از یک سری لنزهای تاشو تشکیل شده است. لنزهای تاشوی در گوشی های هوشمند به عنوان منشور عمل می کند. نور با برخورد به سنسورها منحرف می شود و از منشور خارج می شود. این تکنولوژی قابلیت زوم اپتیکال را نسبت به حالت فعلی افزایش می دهد. طبق گزارش های منتشر شده،اولین آیفونی که به این فناوری کجهز می شود، آیفون15 پرومکس خواهد بود. البته، این فناری در گوشی های اندرویدی وجود دارد. قدرت زوم آیفون15 پرومکس با لنزهای پریسکوپ از 3X به 6 برابر افزایش یافته است.

یکی از کارشناسان Digital Chat Station پیش بینی می کند که اپل برای سری آیفون سال 2024 تغییرات بزرگی را رقم می زند. این پست که در پیام رسان چینی Weibo منتشر شد مدعی شد که آیفون16 پرومکس دارای یک لنز پریسکوپ اولترا فوتو که به احتمال زیاد نسخه پیشرفته تر لنزهای پریسکوپ فعلی است، می باشد. او نام این لنزهای جدید را "تله فوتو سوپر پریسکوپ" نامیده است. فناوری آینده به دوربین آیفون16 پرومکس فاصله کانونی معادل 300 میلی متر می دهد. لنزهای گوشی های آیفون فعلی 77 میلی متر می باشد.

از نظر فاصله کانونی، در حال حاضر گوشی های سامسونگ گلکسی اس23 اولترا با فاصله کانونی 230 میلی متری و پیکسل7 پرو با فاصله کانونی120 میلی متری پیشتاز هستند. اما زمانی که آیفون16 در سال 2024 عرضه شود این ترتیب بهم خواهد خورد. به احتمال زیاد، شرکت کره ای سامسونگ برای رقابت با اپل در سری گلکسی اس24 از لنزهای پریسکوپ با فاصله کانونی 300 میلی متری استفاده می کند.

اگر قصد برنامه ریزی برای خرید آیفون15 پرومکس را دارید، بهتر است صبر کنید تا آیفون سری 2024 عرضه شود. طبق گزارش های قبلی ب نظر می رسد آیفون 16 پرومکس دارای یک نمایشگر 6.9 اینچی می باشد. اما تا زمان عرضه این مشخصات احتمال دارد با تغییراتی همراه شود.


چاپ