اندروید 14 به قابلیت ارتباط ماهواه ای مجهز می شود

نسخه جدید بروزرسانی اندروید 14 گوشی های پیکسل و گلکسی را به قابلیت ارتباط ماهواره ای مجهز می کند.

اندروید14 تماس ماهواره ای

طبق گزارش فون ارنا؛ قابلیت برقراری ارتباط ماهواره ای(SOS اضطراری) اولین بار به همراه سری آیفون14 عرضه شد. این ویژگی به کاربران امکان می دهد در موقعیت های مکانی خارج از شبکه مخابرات، بتوانند از طریق ارتباط ماهواره ای تماس یا پیامک اضطراری ارسال کنند. ویژگی SOS اپل، کاربر را به نزدیکترین ماهواره در مدار زمین متصل می کند تا آنها بتوانند موقعیت خود را به مرکز پشتیبانی اپل گزارش کنند. سپس درخواست کاربر برای سرویس دهنده خدمات اضطراری مانند مرکز امداد جاده ای یا هوایی برای اقدامات لازم ارسال می شود. البته، به غیر از شرکت کوپرتینویی، شرکت هواوی قابلیت ارتباط ماهواره ای را برای گوشی های پرچمدار میت50 و میت50 پرو در سال گذشته فعال کرد. بنابراین، سری 50 و سری 60p در حال حاضر به کاربران امکان ارسال پیام را از طریق ماهواره می دهند.

دکتر TM Roh ، مدیر بخش موبایل شرکت سامسونگ در فوریه گذشته اعلام کرد که قابلیت تماس ماهواره ای به زودی در گوشی های سری S23 عرضه خواهد شد. روه در مورد این تصمیم گفت:"طبق زمانبندی شرکت، زمانی که زیرساخت ها و فناوری مورد نیاز آماده شوند، ما نیز این قابلیت را برای گوشی های گلکسی فعال می کنیم." کارشناسان صنعت موبایل معتقدند به احتمال زیادی این شرکت کره ای قصد دارد از ویژگی جدید اوایل سال آینده همزمان با رویداد آنپکد گوشی Galaxy S24 رونمایی کند.

یک حساب کاربری در توییتر با نام TeamPixel # با انتشار یک توییت در صفحه خود ادعا کرد، اندروید 14 قراراست قابلیت ارسال پیامک ماهواره ای را به عنوان یک ویژگی بومی در گوشی های نسل جدید عرضه کند. البته این قابلیت به سخت افزارهای خاصی نیاز دارد. بنابراین، گوشی هایی مانند پیکسل8 و قبل از آن قابلیت پشتیبانی آن را ندارند. اما، نسل جدید گوشی های گلکسی و پیکسل اولین گوشی هایی در آینده خواهند بود که به ارتباط ماهواره ای مجهز می شوند.

هنوز تا مراسم رونمایی از مدل های پیکسل8 و پیکسل8 پرو تا ماه اکتبر فاصله داریم. احتمالا تا آن زمان گزارش های بیشتری از امکانات مدل های جدید منتشر خواهد شد. از طرف دیگر گوگل قصد دارد تا دوهفته دیگر نسخه نهایی اندروید14 را به صورت عمومی منتشر کند.

از زمان عرضه آیفون14، این ویژگی جان افراد زیادی را نجات داد. به عنوان نمونه: یک مردی که در جنگل های آلاسکا گیر افتاده بود به لطف این ویژگی توانست جان سالم به در ببرد. در حادثه دیگری در بریتیش کلمبیا جان دو زن با کمک این فناوری نجات پیدا کرد. اگر این ویژگی همه گیر شود و تمام گوشی های هوشمند اندرویدی و iOS به آن مجهز شوند، افراد زیادی از خطر مرگ حتمی جان سالم به در می برند.


چاپ