سری آیفون15 مجهز به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی هستند

اپل به تازگی رویداد سالانه توسعه دهندگان خود را در سال 2023 پشت سر گذاشته است اما، طرفداران از حالا منتظر رویداد بعدی و رونمایی سری آیفون 15 هستند.

IPHONE15

طبق گزارش فون ارنا؛ شرکت کوپرتینویی تغییرات قابل توجهی در سری آیفون 15 اعمال خواهد کرد. تمام مدل‌های سری 2023 در بخش دوربین ارتقا پیدا می کنند. اما از طرف دیگر، طبق گزارش Apple Insider شرکت سونی که تامین کننده اصلی دوربین اپل است با کمبود ظرفیت کافی دست و پنجه نرم می کند. یکی از دلایل اصلی آن، افزایش تقاضا برای ارتقا فیلتر‌های رنگی نسخه پایه آیفون و آیفون پلاس به ماژول های دوربین بالاتر است. به عبارت دیگر، طبق این گزارش همه مدل های سری 15 به دوربین های اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز خواهند شد.

یکی از ویژگی هایی که باعث استقبال و افزایش تقاضای خریداران برای خرید مدل های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس در سال 2022 شد، استفاده جزیره داینامیک و دوربین پیشرفته بود. حالا سئوالی که در ذهن پیش می آید این است: اپل چگونه می خواهد مرز بین آیفون وانیلی و آیفون پرو را حفظ کند؟! در مورد مدل آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس می دانیم که به علت وجود تراشه جدید A17 از لحاظ عملکرد ب نسبت به مدل های دیگر این سری و سری های قبلی تفاوت زیادی خواهد داشت.

اما آیفون های سری بعدی از نظر جلوه ظاهری چه تغییری می کنند؟! احتمال دارد اپل در مدل های ممتاز، از لبه های منحنی و گرد به جای لبه های تخت استفاده کند. ویژگی که قبل از آن، در مک بوک های جدید امسال مشاهده کردیم. علاوه بر این، آیفون پرو و پرو مکس امسال می توانند برای دوام بیشتر از قاب فولادی ضد زنگ به جای تیتانیومی استفاده کنند.

نکته آخر، Apple طبق قانون جدید اتحادیه اروپا باید از پورت USB-C به جای پورت Lighting برای کل سری آیفون 15 استفاده کند. به این ترتیب، پورت قدیمی مخصوص اپل برای همیشه کنار گذاشته خواهد شد.


چاپ