گوشی آیفون14 پلاس با استقبال کمتری در آمریکا رو به رو شد!

گوشی آیفون14 پلاس با استقبال کمتری در آمریکا رو به رو شد!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: ,

با اعلام آمار فروش گوشی های آیفون سری 14 در آمریکا به نظر می رسد مشترکان آمریکایی از مدل آیفون 14 پلاس استقبال زیادی نکردند.

طبق گزاری فون ارنا؛ نتایج فروش سری آیفون 14 از مشترکان سه اپراتور Verizon، T-Mobile و AT&T جمع آوری شده است. اپل سال گذشته به علت فروش پایین مدل های آیفون 12 مینی و آیفون 13 مینی نسبت به مدل های دیگر موجود در این سری، تصمیم گرفت در سری بعدی نسخه پلاس را جایگزین آن ها کند. مدل آیفون 14 پلاس به یک نمایشگر 6.7 اینچی از نوع OLED مجهز بود که از لحاظ اندازه با مدل آیفون 14 پرومکس یکی است. اما، نرخ تازه سازی 60 هرتزی آن مشابه مدل قدیمی است. علاوه بر این، در بخش طراحی به جزیره داینامیک مجهز است. آیفون پلاس از تراشه A15 Bionic تغذیه می کند ودارای یک جفت سنسور تصویر12 مگاپیکسلی (یکی Wide و دیگری Ultra-Wide) در قاب پشتی می باشد.

اپل برای افزایش فروش این گوشی، از بزرگ ترین باتری خود با ظرفیت 4325 میلی آمپر ساعتی استفاده کرد. باتری که تا قبل از این در هیچکدام از مدل های قبلی استفاده نشده بود. البته داستان به همین جا ختم نمی شود. این شرکت حتی از نام “Plus” برای یادآوری نسخه های ابتدایی آیفون در ذهن کاربران استفاده کرد. این گوشی جدید با قیمت 899 دلار عرضه می شود که خیلی ارزان به نظر نمی رسد. اما، در مقایسه به مدل های دیگر این سری می توانید با پرداخت کمتر صاحب یک آیفون با نمایشگر و باتری بزرگتری شوید.

طبق گزارش شرکت JP Morgan، گوشی های سری 14 پرفروش ترین گوشی آیفون در طول حیات اپل به حساب می آید. علاوه بر این، تحلیلگران اقتصادی وال استریت معتقدند سهم فروش آیفون 14 در ماه آوریل سال جاری به حدود 67 درصد رسیده است. جی پی مورگان سهم فروش گوشی های سری جدید را در میان بازار تلفن همراه آمریکا در ماه مارس حدود 66 درصد اعلام کرد.

پرفروش‌ترین مدل در ماه مارس، بر اساس فروش به مشترکین سه اپراتور بزرگ ایالات متحده، گران‌ترین مدل یعنی iPhone 14 Pro Max بود. اما از آن زمان تا امروز این آمار با تغییراتی همراه شد. جی پی مورگان طبق آخرین داده های موجود معتقد است در ماه آوریل، آیفون 14 نسخه اصلی پرفروش ترین مدل آیفون به حساب می آید. داده ها نشان می دهد آیفون 14، با 19 درصد پرفروش ترین، آیفون 14 پرو مکس با 18 درصد، آیفون 14 پرو با 15 درصد و آیفون 14 پلاس با تنها 7 درصد از فروش آیفون های Verizon، T-Mobile و AT&T سهم داشتند.

در این گزارش هیچ اشاره ای به میزان فروش اقساطی اپل نشده است. اما، به نظر می رسد مشترکان در خرید اقساطی بیشتر سری آیفون 11 را به جای سری جدید خریداری کرده اند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

7 + 19 =