فاکسکان مدیر بخش مونتاژ آیفون را برکنار کرد!

شرکت فاکسکان به تازگی مدیر بخش مونتاژ گوشی های آیفون خود را برکنار و مایکل چیانگ را به عنوان مدیر جدید منصوب کرد.

فاکسکان
طبق گزارش منابع نزدیک به این شرکت و به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، شرکت تایوانی فاکسکان مستقر در چین پس از یک سال پر فراز و نشیب مایکل چیانگ را به عنوان رئیس جدید بخش مونتاژ آیفون منصوب کرد. چیانگ جایگزین مدیر قبلی، وانگ چانگ یانگ شده است. البته شرکت Foxconn از هرگونه اظهار نظر نسبت به انتشار این خبر خودداری کرد. اپل هم تا این لحظه خبر انتساب را رد یا تایید نکرده است.

کارخانه فاکسکان مستقر در شهر ژنگژو چین، بزرگترین کارخانه تولید کننده گوشی های آیفون شرکت آمریکایی اپل (AAPL.O) در جهان است. تولیدات این کارخانه اواخر سال گذشته با شیوع کووید-19 و اجرای طرح قرنطینه شدید دولت چین برای کنترل شیوع این بیماری به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. علاوه بر این، فرار تعداد زیادی از کارگران به علت شیوع این بیماری و مسائل مربوط به پرداخت حقوق، حجم تولیدات سه ماه آخر سال 2022 اپل را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

افراد نزدیک به فاکسکان اوایل ژانویه به خبرگزاری رویترز گفتند که نارضایتی کارگران بر سر مسائل پرداخت حقوق در این کارخانه همچنان ادامه دارد. اما کارخانه به روال عادی برگشته و 90 درصد از محموله‌های دسامبر آماده برای ارسال هستند.


انتصاب چیانگ در واقع با تلاش‌های یانگ لیو، رئیس فاکسکان صورت گرفته است. او معتقد است برای حفظ جایگاه رهبری زنجیره تامین شرکت در برابر رقبای چینی، باید به مدیران جوان‌تر فرصت بیشتر داده شود.

اوایل این ماه، روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که اپل تصمیم دارد با شرکت چینی Luxshare Precision Industry Co Ltd (002475.SZ) برای تولید مدل های ممتاز آیفون قرارداد همکاری امضا کند. اپل می خواهد با این قراداد، کاهش تولید سال قبل کارخانه ژنگژو فاکسکان (2317.TW) را جبران کند.


چاپ