مایکروسافت 5% از کارمندان خود را اخراج می کند!

شرکت مایکروسافت (MSFT.O) قصد دارد حدود 5% یا 11000 نفر از کل کارمندان خود را اخراج کند.

 اخراج کارکنان مایکروسافت

مایکروسافت آخرین شرکت بعد از شرکت های Amazon.com Inc (AMZN.O) و Meta Platforms Inc (META.O)است که به علت کاهش تقاضا در بازار، افزایش نرخ بهره و ادامه رکود اقتصادی در جهان مجبور به تعدیل نیرو شده است.

طبق گزارش های منتشر شده در روز سه شنبه، شرکت مایکروسافت (MSFT.O) می خواهد هزاران نفر را از بخش های منابع انسانی و مهندسی اخراج کند. این حرکت مایکروسافت می تواند نشان دهنده این باشد که صنعت فناوری همچنان به روند کاهش نیروهای انسانی ادامه دهد.

دان رومانوف، تحلیلگر شرکت ارائه دهنده خدمات مالی مورنینگ استار، گفت: «از دیدگاه کلی، اخراج‌های مایکروسافت نشان می‌دهد که حال این صنعت نه تنها بهتر نشده است بلکه احتمال دارد بدتر هم شود.» سایت اسکای نیوز نیز به نقل از منابع نزدیک به این شرکت گزارش داد که مایکروسافت قصد دارد حدود 5 درصد از نیروی کار خود یا حدود 11000 جایگاه شغلی را کاهش دهد.


خبرگزاری بلومبرگ نیز هم در گزارش خود و به نقل از افراد آشنا با این موضوع، نوشت این شرکت قصد دارد روز چهارشنبه مشاغل خود را در تعدادی از بخش های مهندسی کاهش دهد. سایت اینسایدر در گزارش خود ادعا کرد که مایکروسافت می تواند کارکنان خود را تا یک سوم کاهش دهد.

چیزی که روشن است تعداد این اخراج ها نسبت به سال های گزارش افزایش داشته است. البته، مایکروسافت از هرگونه اظهار نظر در مورد این خبرها خودداری کرد. این شرکت تا 30 ژوئن 2022 تعداد 221000 کارمند تمام وقت داشت که 122000 نفر از آن ها در ایالات متحده و 99000 نفر در کشورهای دیگر مشغول به کار بودند.


پس از چندین فصل رکود در بازار رایانه های شخصی که به فروش ویندوز و دستگاه ها لطمه زد. حالا مایکروسافت برای حفظ نرخ رشد فضای ابری Azure تحت فشار قرار گرفته است. این شرکت تیرماه سال قبل اعلام کرد تعداد کمی از کارکنان خود را اخراج کرده است. در ماه اکتبر، سایت خبری Axios در گزارش ادعا کرد که مایکروسافت کمتر از 1000 کارمند را از قسمت های مختلف اخراج کرده است.

قیمت سهام مایکروسافت که قرار است گزارش فصلی خود را در 24 ژانویه 2023 گزارش کند، در معاملات اواخر بعد از ظهر دیروز به مقدار کمی افزایش یافت.


چاپ