محصولات اپل در سال 2024 به نمایشگر میکرو LED مجهز می شوند

اپل قصد دارد از نمایشگرهای میکرو LED در محصولات سال 2024 استفاده کند.

microled نمایشگرهای
هفته های اخیر خبرهای زیادی در مورد نمایشگر میکرو LED اپل شنیدیم. جف پو و راس یانگ تحلیل گران ارشد دنیای فناوری پیش بینی کردند نسل دوم اپل واچ اولترا با نمایشگرهای جدید تا اواخر سه ماهه سوم سال 2024 وارد بازار خواهند شد.

بر اساس گزارش فون اریا؛ نسل قبلی اپل واچ اولترا نمایشگرهای  1.92اینچی داشت که از نوع LTPO AMOLED ساخته شده بود. مدل بعدی قرار است در ابعاد  2.1 اینچی از نوع میکرو LED ساخته شود.

نمایشگرهای Micro-LED از دیودهای نوری بسیار کوچک (LED) برای نور پس زمینه استفاده می کنند. ساخت چنین صفحه‌هایی خیلی سخت است اما، می توانند وضوح رنگ و کنتراست بهتری ارائه دهند. این نمایشگرها مثل پنل‌های LCD وOLED، کار نمی کنند. یانگ تحلیل گر ارشد معتقد است شرکتLG Display در حال ساخت یک خط مونتاژ جمع و جور برای راه اندازی خط تولید میکرو ال ای دی می باشد که قرار است در نیمه دوم سال 2024 به بهره برداری برسد. اپل با وجود خریداری شرکت سازنده میکرو LED LuxVue در سال 2014 قصد ندارد خود را درگیر فرآیند ساخت قطعات میکرو LED کند، به همین دلیل LG Display خط مونتاژ این نمایشگرها را می سازد.


مارک گورمن،از خبرگزاری بلومبرگ امروز در تحلیل های خود نوشت: "اپل پس به کارگیری فناوری میکرو ال ای دی در سری اپل واچ و اپل واچ اولترا، ساخت نمایشگر آیفون های بعدی را شروع خواهد کرد. به عقیده من، اپل حتی می تواند از میکرو LED در نمایشگرهای iPad و رایانه های مک استفاده کند.

به خاطر داشته باشید که نمایشگرهای میکرو LED از ال .ای. دی های کوچک تری نسبت به ال ای دی های فناوری مینی ال ای دی که در آیپد پرو 12.9 اینچی (2021) و آیپد پرو 12.9 اینچی (2022) استفاده می شود، بهره می برد.


چاپ