امنیت توییتر با مدیریت ایلان ماسک در آستانه نابودی است!

یوئل راث، رئیس سابق بخش امنیت توییتر روز سه‌شنبه گفت که این شرکت رسانه‌های اجتماعی با مدیریت ایلان ماسک، مالک جدید این شرکت امنیت لازم را ندارد.

توییتر
طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر؛ یوئل راث در اولین مصاحبه خود پس از استعفای این ماه هشدار داد که Twitter به دلیل اخراج کارکنان به خصوص در بخش امنیت، امنیت این شبکه اجتماعی در آستانه نابودی قرار گرفته است.

صحبت های جدید راث در حالی است که او پس از تصاحب ماسک، گفته بود که امنیت توییتر تحت مالکیت میلیاردر معروف، تا حدودب بهبود یافت.

راث در حاشیه کنفرانس بنیاد نایت که روز سه شنبه برگزار شده بود، به این سوال که آیا هنوز هم اعتقاد داری که امنیت توییتر نسبت به قبل بهتر شده است؟! پاسخ داد: "نه."


راث یکی از مدیران باسابقه توییتر بود که زمان مدیریت خود در چندین تصمیم مهم از جمله تعلیق دائمی حساب کاربری رئیس جمهور سابق ایالات متحده، دونالد ترامپ نقش بسزایی داشته است. استعفای او، پس از اخراج نیمی از کارکنان توییتر بسیاری از تبلیغ کنندگان و افرادی که با تعدیل محتوا درگیر بودند را غافلگیر کرد.

راث گفت، قبل از این که ماسک هدایت توییتر را به عهده بگیرد، حدود 2200 نفر از سراسر جهان در بخش تعدیل محتوا کار می کردند. او گفت که بعد از خرید شرکت دسترسی او را به سیستم های شرکت قطع شده است و او آمار دقیقی از تعداد نیروهای شاغل در این بخش ندارد.
راست علت استعفای خود را، تصمیمات یک جانبه ایلان ماسک و عدم پایبندی او به خط مشی سازمان عنوان کرد. او گفت: "من فکر می کنم اگر توییتر به جای سیاست درست بخواهد، دیکتاتوری اداره شود دیگر نیازی به من در آن شرکت نخواهد بود."

راث گفت که تغییرات جدید اشتراک پریمیوم آبی توییتر، علیرغم هشدارها و توصیه های تیم امنیتی توییتر؛ راه اندازی شد. ایلان ماسک بعد از آغاز ریاست خود، علامت چک آبی را به صورت اشتراک پولی عرضه کرد. بیشتر بخوانید

بعد از راه اندازی اشتراک 8 دلاری، تعداد حساب های جعلی به صورت بی سابقه ای افزایش یافت. به طوری که، ایلان ماسک مجبور شد دستور توقف سریع آن را صادر کند. بیشتر بخوانید

راث روز سه‌شنبه در ادامه گفت: " توییتر در محدود کردن انتشار مقاله نیویورک پست که ادعاهایی را درباره پسر جو بایدن، نامزد دموکرات آن زمان که قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 مطرح شده بود، اشتباه کرد." اما او از تصمیم توییتر مبنی بر تعلیق دائم حساب کاربری ترامپ به دلیل تحریک مردم برای خشونت بیشتر پس از شورش ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه سال2021 دفاع کرد.

راث می‌گوید: «ما به چشم خود دیدیم که چگونه محتواها از حالت آنلاین به سمت آشوب در دنیای واقعی حرکت می‌کنند. ما مردم را در ساختمان کاپیتول دیدیم.»

ماسک در 19 نوامبر پس از برگزاری یک نظرسنجی بین دنبال کنندگان صفحه توییترش، تصمیم گرفت طبق نظر کاربران حساب کاربری ترامپ را دوباره فعال کند. بیشتر بخوانید


چاپ