توییتر ایلان ماسک راه اندازی سرویس علامت آبی را متوقف کرد

توییتر ایلان ماسک قصد دارد علامت تایید آبی 8 دلاری را متوقف کند.

علامت تیک آبی
طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، ایلان ماسک به عنوان مالک جدید توییتر روز دوشنبه اعلام کرد که این شرکت رسانه های اجتماعی تصمیم دارد راه اندازی مجدد سرویس علامت آبی را به طور موقت متوقف می کند.
ماسک در توییتی نوشت: «تعویق راه‌اندازی مجدد سرویس Blue Verified تا زمانی ادامه خواهد داشت که مطمئن شویم احتمال جعل هویت حساب های کاربران وجود ندارد.»


علامت تیک آبی معروف؛ تا همین اواخر برای حساب های تأیید شده شخصیت های سیاسی، افراد مشهور، روزنامه نگاران و سایر شخصیت های عمومی استفاده می شود. اما توییتر برای افرایش سطح درآمد خود، به تازگی این ویژگی را به یک سرویس اشتراکی پولی تبدیل کرد. بنابراین، همه افراد می توانند با پرداخت مبلغ ماهانه 8 دلار این علامت را دریافت کنند. بیشتر بخوانید

این رسانه اجتماعی بعد از این اقدام، شاهد افزایش بی سابقه حساب های جعلی شد به طوری که تصمیم گرفت ارائه این سرویس را متوقف کند. اما، اعلام  کرد این ویژگی را تا 29 نوامبر دوباره راه اندازی می کند.بیشتر بخوانید

توییتر ایلان ماسک در هفته گذشته 1.6 میلیون کاربر به مجموع کاربران آن اضافه شده است که یک رشد بی سابقه را نسبت به چند ماه گذشته نشان می دهد. با این وجود، مشکلات زیادی گریبان این شرکت سانفرانسیسکویی را گرفته است.


از یک طرف، تبلیغ‌کنندگان بزرگ توییتر مانند شرکت‌های بزرگی مانند جنرال موتورز، موندلز اینترنشنال، فولکس واگن AG، به دلیل اختلافات با مالک جدید این شرکت پخش تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کرده‌اند. از طرف دیگر، پیش بینی می‌شود که صدها کارمند توییتر هفته گذشته پس از ضرب‌الاجلی که ماسک روز پنج شنبه برای افزایش ساعت کاری کارمندان خود در نظر گرفته است، این شرکت را ترک کنند.


چاپ