مرورگر نسخه موبایل گوگل قوانین ضد انحصار انگلیس را نقض کرد!

مرورگر نسخه موبایل گوگل قوانین ضد انحصار انگلیس را نقض کرد!

سازمان رقابت و تنظیم بازار انگلیس موسوم به CMA روز سه شنبه اعلام کرد تحقیقات جدیدی را در مورد انحصارسازی مرورگرهای گوگل (GOOGL.O) و موبایل اپل (AAPL.O) آغاز کرده است.

گوگل و اپل
طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، سازمان CMA گزارش هایی را در ماه ژوئن دریافت کرده است که حاکی از انحصارسازی برخی از مرورگرهایی مانند اپل وگوگل می باشد. بر اساس این گزارش، شرکت Apple بازی های ابری را از طریق فروشگاه برنامه های خود (اپل استور) محدود کرده است.

سارا کاردل، مدیر اجرایی موقت CMA، در این بیانیه گفت: «بسیاری از کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان وب در بریتانیا به ما گفته اند که با محدودیت‌های تعیین‌شده توسط اپل و گوگل، با مشکل مواجه شده اند. هدف ما از بررسی این گزارش ها این است که، می خواهیم از صحت آن مطمئن شویم. در صورت تایید آن، اقدامات لازم را جهت بهبود فضای رقابت و نو آوری انجام می دهیم.»

گوگل اعلام کرد که سیستم عامل موبایل اندروید آن نسبت به سایر پلتفرم های موبایلی، امکانات بیشتری به کاربران ارائه می دهد.
یکی از سخنگویان این شرکت گفت: « مرورگر ما به توسعه دهندگان و برنامه نویسان امکان راه اندازی میلیون ها برنامه را می دهد. ما متعهد هستیم تا یک پلتفرم باز و پر قدرت در اختیار توسعه دهندگان قرار دهیم تا بتوانند کسب وکارهای موفقی ایجاد کنند.»

اپل گفت که با CMA همکاری های سازنده ای انجام خواهد دادو توضیحات لازم در مورد اهداف خود که باعث بهبود فضای رقابت و انتخاب می شود را در اختیارشان می گذارد. این شرکت اطمینان داد که به حفظ حریم شخصی و امنیت کاربران همواره پایبند خواهد ماند.
غول های فناوری ایالات متحده، از جمله مالک شرکت گوگل آلفابت و اپل مدت های زیادی است که توجه سازمان های تنظیم کننده رقابت در بروکسل، لندن و کشورهای دیگر اروپایی را به خود جلب کردند.

این شرکت ماه گذشته اعلام کرد که فروشگاه Play Google توسط مقامات اتحادیه اروپا و بریتانیا به شدت تحت نظر است.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

14 − ده =

اخبار مرتبط