ایلان ماسک برای بازگردان ترامپ به توییتر رای گیری می کند!

ایلان ماسک روز جمعه برای بازگرداندن ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده به توییتر، انتخابات برگزار کرد.

توییتر
طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، ایلان ماسک اواخر روز جمعه یک نظرسنجی توییتری را آغاز کرد و از دنبال کنندگانش خواست در مورد بازگرداندن حساب توییتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در این پلتفرم رای بدهند. نتایج اولیه نشان داد که تقریباً 60 درصد دنبال کنندگان رای مثبت دادند.

ماسک در توییتی نوشت: «Vox Populi، Vox Dei»، عبارتی لاتین که تقریباً به معنای «صدای مردم صدای خداست». این نظرسنجی به مدت 24 ساعت باز بود.

ماسک مالک جدید توییتر، در ماه می سال جاری اعلام کرده بود که ممنوعیت حساب توییتر ترامپ را که پس از حمله سال گذشته به ساختمان کنگره آمریکا تعلیق شده بود، لغو می کند. ماسک در همان ساعت اولیه شروع کار خود در پلتفرم رسانه اجتماعی گفت که هنوز تصمیمی برای بازگرداندن حساب ترامپ گرفته نشده است. توییتر برخی از حساب‌های جنجالی را که مسدود یا تعلیق شده بودند، از جمله وب‌سایت طنز بابیلون بی و کمدین کتی گریفین، را بازگرداند.


تصمیم ماسک برای نظرخواهی از کاربران توییتر در مورد این که چه کسی باید در این پلتفرم حضور داشته باشد، در راستای اصلاحات بزرگ شرکت بعد از اخراج های گسترده کارکنان آن می باشد.

ماسک در یادداشتی که روز جمعه برای کارمندان باقی مانده منتشر کرد، از واحد برنامه نویسی خواست تا اوایل بعدازظهر به طبقه دهم دفتر مرکزی توییتر در شهر سانفرانسیسکو مراجعه کنند. این میلیاردر در ایمیل بعدی خود گفت: "در صورت امکان، ممنون می شوم با پرواز سانفرانسیسکو خودتان را به دفتر من برسانید" و اضافه کرد که او تا نیمه شب در دفتر خود می ماند و صبح شنبه بر می گردد. او از کارمندان این واحد خواست خلاصه‌ای از کدهای نرم‌افزاری که در شش ماه گذشته نوشته اند به‌همراه حداکثر ۱۰ اسکرین شات از مهم ترین کدهای خود را، برای او ایمیل کنند.

ماسک در یکی از ایمیل‌ها نوشت: «مصاحبه‌های فنی و کوتاهی در این جلسه انجام خواهد شد و به من امکان می‌دهد تا روال توییتر را بهتر درک کنم.»
این ایمیل‌ها یک روز پس از آن منتشر شد که، پیش بینی می شود صدها کارمند توییترقصد دارند این شرکت رسانه‌های اجتماعی را پس از تصمیم جدید ماسک در روز پنج شنبه مبنی بر افزایش ساعت کاری کارکنان، ترک کنند.

 

ترک کارکنان، به تغییرات و هرج و مرج های این پلتفرم که در سه هفته اول ماسک به عنوان مالک توییتر به آن رقم زد، اضافه می کند. او مدیران ارشد از جمله مدیر عامل سابق پاراگ آگاروال و مقامات ارشد بخش های امنیت و حریم خصوصی را برکنار کرده است. این تغییرات توسط تنظیم کنندگان ایالات متحده به شدت زیر نظر گرفته شده است.

یکی از مقامات کاخ سفید نیز در این باره گفت: توییتر باید به آمریکایی‌ها بگوید که چگونه از داده های کاربران محافظت می کند. وب سایت فناوری پلتفرمر روز جمعه گزارش داد که رابین ویلر، مدیر ارشد بخش تبلیغات این شرکت، اخراج شده است. ویلر که هفته گذشته در یادداشتی به کارمندان گفته بود که در سمت خود باقی می ماند، روز جمعه در توییتی نوشت: " خطاب به تیم و مشتریانم .. شما همیشه اولین و تنها اولویت من بودید" و با یک شکلک که به عنوان خداحافظی استفاده می شود، پیام خود را به پایان رساند.


براساس دو منبع آگاه و نزدیک به این شرکت، توییتر روز پنجشنبه به کارکنان خود گفت که دفاتر خود را تعطیل می کند و دسترسی به آن را تا روز دوشنبه قطع می کند. بعد از ظهر جمعه، این شرکت دسترسی به سیستم های شرکت یک سری از کارمندان را که پیشنهاد ماسک را نپذیرفتند، قطع کرد. منبع دیگری گفت که این شرکت قصد دارد برای صرفه جویی در هزینه ها، یکی از سه مرکز داده اصلی توییتر در ایالات متحده را در تاسیسات SMF1 شهر ساکرامنتو تعطیل کند.

ماسک در اولین ایمیل خود به کارمندان توییتر در این ماه هشدار داد که توییتر ممکن است نتواند "از رکود اقتصادی آتی جان سالم به در ببرد." او همچنین گفت: "ما امکان کار کارمندان خود را از راه دور لغو می کنیم، مگر اینکه استثنا خاصی داشته باشید." در میان این تغییرات، مودیز رتبه اعتباری B1 خود را برای توییتر پس گرفت و گفت اطلاعات کافی برای حفظ رتبه این شرکت در اختیار ندارد.


چاپ