گوگل و آی هارت به دلیل تبلیغات فریبنده پیکسل4 محکوم شدند

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) و هفت ایالت دیگر اعلام کردند با شرکت گوگل (GOOGL.O) Alphabet Inc (GOOGL.O) و iHeartMedia Inc (IHRT.O) بر سر پرونده اتهام تبلیغات فریبنده گوشی هوشمند پیکسل 4 گوگل، به توافق رسیدند.

گوگل

طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر؛ FTC روز دوشنبه اعلام کرد که این شرکت‌ها نزدیک به 29000 تبلیغ را سال های 2019 و 2020 در شبکه های رادیویی منتشر کردند. این سازمان در ادامه افزود: "این اتهامات توسط این شرکت ها با پرداخت 9.4 میلیون دلار جریمه حل و فصل شده است."
ساموئل لوین، یکی از مقامات FTC گفت: «گوگل و شرکت رادیویی iHeartMedia به شخصیت های معروف مبلغی را پرداخت کردند تا محصولاتی که هرگز از آن‌ها استفاده نکرده‌اند را، تبلیغ کنند. این کار نشان دهنده بی‌احترامی آشکار به قوانین حفظ حقیقت در تبلیغات است».

طبق ادعای FTC، سال 2019 گوگل شرکت رادیویی iHeartMedia و 11 شبکه رادیویی بزرگ دیگر را استخدام کرد تا مجریان آن‌ها در پخش رادیویی خود گوشی پیکسل 4 را تبلیغ کنند. Google اعلام کرد از حل این پرونده خوشحال است. سخنگوی این شرکت در بیانیه ای ایمیلی گفت: "ما پیروی از قوانین تبلیغات را جدی می گیریم و اقداماتی را برای اطمینان بیشتر در این زمینه انجام خواهیم داد."


کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، این شرکت‌ها را به مبلغ ناچیزی جریمه کرد اما، همچنان فعالیت آن‌ها و شرکت‌های بزرگ دیگر را زیر نظر خواهد گرفت. گوگل در حال حاضر، درگیر یک پرونده حقوقی دیگر به اتهام شیوه های جستجو و تبلیغات است. در اوایل این ماه، این شرکت موافقت کرد که نزدیک به 400 میلیون دلار برای رفع اتهامات 40 ایالت آمریکا مبنی بر ردیابی غیرقانونی مکان کاربران توسط این شرکت جستجو و تبلیغات بپردازد.


وزارت دادگستری ایالات متحده در سال 2020 از گوگل به اتهام نقض قوانین ضد تراست در تجارت شکایت کرده بود. اتهامی که، گوگل هرگز آن را نپذیرفت.

هفت ایالتی که به پرونده شکایت حقوقی FTC ملحق شدند عبارتند از نیویورک، آریزونا، کالیفرنیا، جورجیا، ایلینوی، ماساچوست و تگزاس. طبق ادعای FTC و هفت ایالت دیگر، این تبلیغات به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی در کانال های رادیویی پخش شد. این اقدام، مخالف قوانین حمایت از مصرف‌کننده در امریکاست.


چاپ