افزایش سرمایه گذاری آمریکا در صنعت تراشه تایوان

وزارت اقتصاد تایوان روز شنبه اعلام کرد که وزیر اقتصاد تایوان در جلساتی که با مدیران ارشد چهار شرکت بزرگ فناوری دنیا در پارک فناوری ایالات متحده واقع در کالیفرنیا داشت، قرارداد جدیدی به ارزش 30 میلیارد تراین (940 میلیون دلار) تنظیم کرده است.

صنعت تراشه تایوان

طبق گزارش های فن تک، وانگ می هوآ هفته اخیر به ایالات متحده سفر کرد تا در مورد نگرانی های زنجیره تامین و مسائل ژئوپلیتیکی با ایالات متحده گفت و گو کند. بیشتر بخوانید


تایوان به عنوان یکی از تولید کننده نیمه هادی محسوب می شود که، بزرگ ترین کارخانه سازنده تراشه های قراردادی جهان (Taiwan Semiconductor Manufacturing Corp ) TSMC را در خود جای داده است. شرکت تایوانی TSMC، تامین کننده قطعات بیشتر شرکت‌های بزرگ فناوری دنیاست.


موقعیت ژئوپلیتیکی این جزیره به‌عنوان تولیدکننده تراشه، نگرانی‌هایی را در ایالات متحده ایجاد کرده است. این نگرانی ها باعض شد دولت تصمیم بگیرد وابستگی زیاد خود به تایوان را رفته رفته کمتر کند. این نگرانی ها زمانی بیشتر شد که، چین مانورهای نظامی خود را برای تصاحب حاکمیت خود در این منطقه افزایش داد.

این وزارت خانه در بیانیه‌ای گفت: "وانگ روز جمعه با مدیران شرکت های NVIDIA Corp (NVDA.O)، Cisco Systems Inc (CSCO.O)، Applied Materials Inc (AMAT.O) و Synopsys Inc (SNPS.O) ملاقات کرد. در این جلسه ها شرکت ها "علاقه زیادی" به سرمایه گذاری در شرکت تایوانی از خود نشان دادند.
این بیانیه بدون اشاره به جزئیات گفت: «انتظار می رود این بازدیدها سرمایه گذاری، سفارشات تحقیق و توسعه ایالات متحده در تایوان را به بیش از 30 میلیارد تراین برساند.»

این وزارت خانه گفت:" وانگ با جنسن هوانگ، مدیرعامل شرکت تولید کننده پردازنده های گرافیکی انویدیا؛ گری دیکرسون مدیر اجرایی مواد کاربردی؛ گای دیدریچ معاون ارشد سیسکو و آرت دی گئوس رئیس و مدیر عامل شرکت سینوپسی ملاقات کرد."

NVIDIA از صحبت در مورد این جلسه خودداری کرد. سه شرکت دیگر نیز بلافاصله به درخواست رسانه های مختلف برای اظهار نظر تا این لحظه واکنشی نشان ندادند.
وانگ روز سه شنبه گفت که اگر تایوان ایمن بماند، زنجیره تامین جهانی نیمه هادی های حیاتی نیز ایمن خواهد بود.

(1 دلار = 31.9720 دلار تایوان).


چاپ