اپل بزرگ ترین شرکت سازنده تراشه چین را تحریم کرد

غول فناوری ایالات متحده اپل (AAPL.O) با هدف اجرای قوانین جدید صادرات واشنگتن علیه شرکت‌های فناوری چینی، برنامه‌های خود را برای استفاده از تراشه های حافظه شرکت فناوری‌های حافظه یانگ تسه چین (YMTC) در محصولات خود متوقف کرد.

Apple لوگوی

طبق گزارش های فن تک و به نقل از مجله ژاپنی نیکی، اپل در ابتدا قصد داشت تا با یارانه دولت از تراشه‌های حافظه فلش NAND YMTC استفاده کند. این تراشه‌ها قرار بود فقط برای آیفون های عرضه شده در بازار چین استفاده شوند.
به گفته این روزنامه، Apple قصد داشت تا 40 درصد از تراشه های مورد نیاز آیفون‌ها را از شرکت YMTC خریداری کند.

هفته گذشته ایالات متحده، شرکت شازنده تراشه چینی YMTC و 30 نهاد چینی دیگر را به فهرست شرکت‌هایی اضافه کرده است که مقامات آمریکایی قادر به بازرسی از آن‌ها نخواهند بود. این تصمیم باعث تشدید تنش‌ها بین دو کشور شد. آمریکا برای اجرای این قانون یک مهلت 60 روزه تعیین کرد که می‌تواند بعد از اتمام این مهلت مجازات‌های بسیار سنگین تری را به اجرا درآورد.

همچنین وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار است تحقیق کند که آیا با فروش تراشه‌ها به شرکت مخابراتی چینی Huawei Technologies Co Ltd، قوانین جدید کنترل‌های صادرات واشنگتن نقض می شود یا خیر؟!


مجموعه قوانین صادرات دولت بایدن، صنایع نظامی و پیشرفته چین را هدف قرار داده است. آمریکا سعی دارد پیشرفت‌های فنی و نظامی پکن را از طریق قطع عرضه تجهیزات ساخت تراشه‌های نیمه‌رسانای خاص، کندتر کند. بیشتر بخوانید
اپل و شرکت YMTC هنوز نسبت به این خبر، از هر گونه اظهار نظر خودداری کرده اند.


چاپ