امنیت تایوان، امنیت زنجیره های تامین تراشه است

وانگ می هوآ، وزیر اقتصاد تایوان روز سه شنبه در سفر خود به ایالات متحده گفت که امنیت تایوان، امنیت زنجیره تامین جهانی تراشه های حیاتی است.

تراشه های تایوانی

طبق گزارش های فن تک، وانگ در مراسمی که به میزبانی مرکز مطالعات استراتژیک واشنگتن برگزار شده بود، گفت: «چین فشار نظامی خود را بر روی تایوان که پیشرفته‌ترین تراشه‌های کامپیوتری جهان را تولید می‌کند، افزایش داده است.»


وانگ این هفته به ایالات متحده سفر کرد تا در مورد نگرانی های زنجیره‌های تأمین و مسائل ژئوپلیتیکی با مقامات آمریکایی مذاکره کند و به همراه آن از شرکت‌های فناوری ایالات متحده که مشتریان اصلی شرکت‌های نیمه‌رسانای تایوانی هستند، بازدید کند. او ادامه داد: "تایوان مشتاق همکاری بیشتر با ایالات متحده برای تضمین امنیت زنجیره تامین است. با توجه به نقش کلیدی تایوان در بخش فناوری های پیشرفته، چین نیز در صورت هر گونه جنگ احتمالی با تایوان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. اگر TSMC بزرگترین کارخانه تایوانی سازنده تراشه‌های قراردادی جهان، Semiconductor Manufacturing Company Ltd ))، توسط ارتش چین تصرف شود عملیات ساخت متوقف خواهد شد." وانگ همچنین به نقل از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که «اگر اتفاقی برای تایوان بیفتد، تأثیر آن بر اقتصاد جهانی "ویرانگر" خواهد بود.»


او افزود: " اگر تایوان ایمن باشد، زنجیره تامین جهانی نیز ایمن خواهد بود. این به نفع تایوان است که با ایالات متحده و سایر متحدانش برای حفظ حجم تولید نیمه هادی همکاری کند."
می هوآ گفت:" تایوان از حمایت دو حزب کنگره ایالات متحده برای تقویت روابط تایوان با ایالات متحده قدردانی می کند." در آخر گفت و گوهای خود نیز، اظهارات چین تایپه را در مورد قوانین جدید ایالات متحده، برای عدم صادرات تجهیزات ساخت تراشه های خاص به چین تکرار کرد و گفت که "شرکت های تایوانی از مقررات بین المللی آمریکا پیروی خواهند کرد." بیشتر بخوانید

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا تایوان نگران است که یارانه های دولت ایالات متحده برای تشویق شرکت های فناوری به ساخت تراشه می تواند وابستگی ایالات متحده به تایوان را کاهش دهد؟! (بیشتر بخوانید)، گفت که:" زنجیره تامین نیمه هادی Taiwan تجربه 40 ساله دارد. ما صاحب یک زنجیره تامین بسیار بزرگ در تایوان هستیم که پیدا کردن جایگزین برای آن، کار بسیار دشواری است."


چاپ