اپل آیپد را به نمایشگر هوشمند تبدیل می کند

اپل به تقلید از گوگل قصد دارد، داکی ارائه دهد که بتواند از طریق آن آیپد را به یک نمایشگر هوشمند تبدیل کند. این ویژگی برای کنترل از راه دور خانه های هوشمند کاربرد فراوانی خواهد داشت.

آیپد داک

طبق گزارش های فن تک، در جریان برگزاری رویداد جدید گوگل و رونمایی از گوشی‌های سری پیکسل 7 این شرکت گفت که یک داک اسپیکر شارژ جدید برای تبلت های پیکسل تا سال آینده روانه بازار خواهد کرد. قابلیت داک می تواند نه تنها تبلت را به صورت بی سیم شارژ کند، بلکه آن را به یک نمایشگر هوشمند با قابلیت کنترل از راه دور دستگاه های هوشمند موجود در خانه تبدیل می کند.


مارک گورمن تحلیل گر بلومبرگ معتقد است، اپل در حال بررسی ویژگی شبیه به آن در آیپد است. او گفت که چنین دستگاهی می تواند در سال 2023 آماده عرضه شود، یعنی همان سالی که گوگل قصد دارد تبلت پیکسل و داک فوق الذکر را به بازار عرضه کند. او نوشت: اپل اول قصد داشت دستگاه جدیدی بسازد که در آن ویژگی‌های یک iPad با یک بلندگوی هوشمند ترکیب می شود. کاربران می توانستند این دستگاه جدید را در آشپزخانه، روی پاتختی یا در اتاق نشیمن نصب می‌کنند.


اما در حاضر Apple می خواهد ویژگی داک را به عنوان یک لوازم جانبی جداگانه برای آیپد بسازد و آن را تبدیل به یک نمایشگر هوشمند کند تا بتوان با استفاده از آن، دستگاه‌های هوشمند خانه را کنترل کرد. سهم اپل از بازار خانه های هوشمند در مقایسه با سهم گوگل بسیار ناچیز است. این لوازم جانبی می تواند به اپل کمک کند تا حضور پر رنگ تری در این بازار داشته باشد.

گورمن در مورد اسپیکرهای هوشمند نیز گفت که، اپل همچنان مشغول کار بر روی نسخه جدید هوم پاد(اسپیکر بلوتوثی) است که اندازه آن بزرگ‌تر از هوم پاد مینی فعلی و کوچکتر از هوم پاد اصلی خواهد بود. قیمت راه‌اندازی هوم پاد در ایالت‌های آمریکا 349 دلار بود که با کاهش 50 دلاری، به 299 دلار رسیده است.

در مارس سال 2021، پس از این که مشخص شد که هوم پاد مینی در مقایسه با هوم پاد اصلی فروش بیشتری دارد، اپل تولید دستگاه نسل اصلی خود را متوقف کرد.

آیپد داک 2023

پیش بینی می شود اپل در اواخر ماه نوامبر سال 2022 مدل های جدید آیپد پرو 11 اینچی و 12.9 اینچی را به همراه نسخه بعدی تبلت پایه خود یعنی آیپد 10 به بازار معرفی کند. هنوز خیلی زود است بگوییم که کدام مدل های آیپد با داک سازگار هستند و می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. تبلت‌هایی که قبل از سال 2023 عرضه می شوند به کاربران اجازه می‌دهد؛ دستگاه‌های خانه هوشمند خود را از طریق آیپد کنترل کنند. این لوازم جانبی همچنین می‌تواند به کاربران امکان برقراری تماس‌های FaceTime (تصویری) با قابلیت Center Stage (تصاویر افراد در تماس های ویدئویی در مرکز قرار می دهد.) را بدهد.


نمایشگرهای هوشمند متا پورتال دارای ویژگی مانند Center Stage هستند که از دوربین هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی برای نگه داشتن تمام عملکردها در داخل قاب تصویر استفاده می کند.


چاپ