iPadOS 16 اوایل آبان ماه منتشر می شود

iPadOS 16 اوایل آبان ماه منتشر می شود

آخرین بروز رسانی: 27 مهر 1401توسط برچسب‌ها: , , ,

شرکت اپل اعلام کرد که از iPadOS 16 در تاریخ 24 اکتبر (2 آبان)رونمایی خواهد کرد.

ipad16 1
طبق گزارش های فن تک، اپل در جریان برگزاری رویداد رونمایی آیپد پرو 2022، گفت نسخه بروز رسانی سیستم عامل تبلت‌های خود را هفته آینده عرضه خواهد کرد. اما، تاریخ انتشار رسمی آن خیلی مشخص نیست.
حالا انتظار داریم که نسخه رایگان به روز رسانی آن اوایل هفته آینده در تاریخ 24 اکتبر، دو روز قبل از راه‌اندازی iPad و iPad Pro2022 منتشر شود. تبلت‌های جدید با iPadOS 16 عرضه خواهند شد.

iPadOS 16 با iPad‌های قدیمی تر سازگار است
لیست آیپدهایی که به محض عرضه در هفته آینده ازiPadOS16 پشتیبانی می کنند، در واقع بسیار گسترده تر از این خواهد بود. به عنوان یک قاعده کلی، اگر دستگاه شما برای چندین سال قبل باشدمی‌تواند، از نسخه به‌روزرسانی جدید پشتیبانی کند. با این حال، لیست دستگاه هایی که اپل منتشر کرد، به شرح زیر است:

  • آیپد نسل پنجم و جدیدتر
  • آیپد مینی نسل پنجم و جدیدتر
  • آیپد ایر نسل سوم و جدیدتر
  • تمامی مدل های آیپد پرو

اگر شما یک iPad دارید ولی مدل آن را نمی دانید، می‌توانید با باز کردن برنامه تنظیمات، انتخاب General و سپس About مدل آن را ببینید. در زیر نام مدل، می‌بینید آیپد شما متعلق به کدام نسل است. هنگامی که iPadOS16 در هفته آینده راه اندازی شود، شما می توانید به روز رسانی سیستم را در بخش تنظیمات>> برگه عمومی(General )>> به روز رسانی نرم افزار پیدا کنید.

مهم ترین ویژگی های iPadOS 16
در اوایل سال جاری، اپل در مورد این که می‌خواهد با معرفی iPadOS 16 مرز بین تبلت و لپ‌تاپ را کمتر کند، صحبت های زیادی کرد. برای رسیدن به این هدف، یکی از کارهای اصلی آماده سازی به‌روزرسانی نرم‌افزاری، تجهیز آیپدها به قابلیت چندوظیفه‌ای و یکپارچه‌تر با Stage Manager است. علاوه بر تمرکز بر روی سیستم چندوظیفه ای و کارایی، iPadOS 16 برخی از ویژگی‌های مورد نیاز مانند ویرایش iMessage، کلیدهای عبور، برگه های اشتراک‌گذاری شده و عملکرد جستجوی متن را نیز دارد. این ویژگی مانند زدن CTRL+F روی صفحه‌کلید کامپیوتر عمل می‌کند.

اوایل امسال یک خطای ارتباطی از سوی اپل رخ داده بود که بر اساس آن، برخی از مهم ترین ویژگی‌های iPadOS 16 در آیپدهای قدیمی‌تر که مجهز به چیپست M1 نبودند، وجود نداشت. با این حال، این شرکت توانست مشکل را حل کرده و Stage Manager در مدل های قدیمی تر فعال کند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

20 − 4 =

اخبار مرتبط