ارتقای سنسورهای اولتراواید و تله‌فوتو گوشی گلکسی S25 اولترا

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S25 اولترا به سنسورهای پیشرفته تر اولتراواید 50 مگاپیکسلی و تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه برای مجهز خواهند بود.

S25 ultra

به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد در گوشی گلکسی S25 اولترا از همان سیستم دوربین چهارگانه در پنل پشتی استفاده کند. پرچمدار بعدی غول کره ای به احتمال زیاد مانند نسل قبلی دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و دوربین 50 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال 5 برابری را حفظ خواهد کرد. اما لنز اولتراواید و تله‌فوتو با زوم اپتیکال 3 برابری آن ارتقا پیدا می کند.

تعدادی از تحلیگران معتقد بودند گلکسی S25 اولترا به دوربین های سه‌گانه مجهز می شوند، اما طبق گزارش جدید یک افشاگر در رسانه اجتماعی ویبو، سامسونگ می خواهد از همان گلکسی اس 25 اولترا را به سیستم دوربین چهار‌گانه استفاده کند. مهم تر از همه، این گوشی پرچم دار با تراشه 3 نانومتری بهینه‌شده اگزینوس به بازار عرضه می شود.

بهبود لنز دوربین اولتراواید و تله‌فوتو

گلکسی S25 اولترا به احتمال زیاد یک دوربین اولتراواید 50 مگاپیکسلی و یک تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم سه‌برابری خواهد داشت. از آنجایی که گلکسی S24 اولترا فعلی به دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی مجهز است، اگر این خبر صحت داشته باشد، ما باید در S25 اولترا منتظر تغییرات زیادی در بخش لنزهای دوربین باشیم.

سامسونگ اولین بار در گلکسی S21 اولترا از تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی سه‌برابری استفاده کرد. بهبود لنز تله‌فوتو به سازنده آن امکان می‌دهد از فناوری ادغام پیکسل (Pixel-binning) در این لنز استفاده کند. این فناوری باعث می‌شود در نور کم عکس‌های بهتری گرفته شود. البته این تغییر به بهبود کیفیت عکس‌های زوم‌شده یا ماکرو هم کمک زیادی خواهد کرد.

وجود یک لنز اولتراواید 50 مگاپیکسلی، گلکسی S25 اولترا را در لیست بهترین گوشی‌های عکاسی قرار می دهد. پیش‌ازاین پیکسل 8 پرو گوگل و شیائومی 14 به دوربین‌های اولتراواید با کیفیت بالا مجهز بوده‌اند. این دو گوشی از حالت Pixel binning برای عکسبرداری در نور کم استفاده می‌کنند. علاوه براین؛ ارتقای اولتراواید در گلکسی S25 اولترا می تواند از امکان ضبط فیلم‌های اولتراواید 8K نیز پشتیبانی کند. تا رویداد آنپکد سری گلکسی S25 زمان زیادی باقی مانده است. بنابراین نمی‌توان صد در صد به این گزارش استناد کرد.


چاپ