تاریخ رسمی رونمایی گوشی سونی اکسپریا VI 1 فاش شد!

سونی به صورت رسمی زمان رونمایی از گوشی پرچم دار اکسپریا VI 1 را اعلام کرد.

سونی اکسپریا VI 1

سونی به صورت تصادفی تاریخ رونمایی جدیدترین گوشی پرچم دار خود یعنی اکسپریا 1 VI را در یک ویدیوی رسمی فاش کرد. تیزر تبلیغاتی سونی در تاریخ 7 مه 2024(18 اردیبهشت1403) منتشر شد. البته این تیزر مدت کوتاهی بعد از انتشار به سرعت از کانال رسمی یوتیوب سازنده ژاپنی حذف شد. ولی در همین مدت کوتاه تعدادی از کاربران یوتیوب موفق به دانلود آن شدند.
تحلیلگران صنعت گوشی های هوشمند معتقدند گوشی اکسپریا 1 VI مجهز به پردازنده پیشرفته کوالکام یعنی اسنپدراگون نسل3 ، دوربین های ارتقا یافته و صفحه نمایش های OLED با وضوح بالاست. انتشار این ویدیوی تصادفی، هیجان طرفداران محصولات سونی را برای رونمایی از این گوشی جدید بیشتر کرده است.


تیزر سونی بیشتر روی دوربین تله‌فوتو گوشی اکسپریا 1 VI تمرکز دارد. در طول این ویدئوی 27 ثانیه ای بارها عبارت «نفر بعدی در راه است...» تکرار می شود. انتهای ویدئو زمان رونمایی از جدیدترین محصول اکسپریا را ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) ساعت ۱۶ به وقت ژاپن، ۹ به وقت اروپای مرکزی، ۱۲ ظهر به وقت اقیانوس آرام و ۳ بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا اعلام کرده است.

SONY امسال شجاعت به خرج داد و محصولات پرچم دار خود را تغییر اساسی داد. طبق گزارش های قبلی؛ نسبت تصویر صفحه نمایش این گوشی پرچم دار از ۲۱:۹ کشیده به ۱۹.۵:۹ رسید که مشابه نسبت تصویر گوشی گلکسی اس ۲۴ اولتر است.  به عقیده کارشناسان میزان روشنایی این نمایشگرها ۱.۵ برابر نسل قبلی است. پردازنده این گوشی به گفته‌ی برخی منابع، به یک محفظه بخار و سیستم خنک کننده قوی تر مجهز خواهد بود که می تواند مصرف انرژی دستگاه را تا حد زیادی کاهش دهد. این ویژگی در زمان پردازش برنامه های سنگین مانند برنامه های گرافیکی یا بازی می تواند به دستگاه کمک زیادی کند.


مشخصات احتمالی سونی اکسپریا 1 VI

ظرفیت باتری: با توجه به شایعات، این گوشی به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که سونی ادعا می‌کند می تواند تا دو روز دوام بیاورد.

دوربین: اکسپریا 1 VI در قاب پشتی از یک دوربین سه‌گانه استفاده می‌کند که شامل یک لنز اصلی 24 میلی‌متری با سنسور Exmor T، یک لنز فوق عریض 16 میلی‌متری و یک لنز تله‌فوتوی بهبودیافته 85 تا 170 میلی‌متری با قابلیت زوم حداکثر 7 برابری می شود.

رنگ‌بندی: سونی گوشی پرچم دار مدل 2024 را در دو رنگبندی مشکی و نقره‌ای پلاتینیومی وارد بازار خواهد کرد.

با وجود این که سونی تنها 35% از سهم بازار جهانی گوشی های هوشمند را در اختیار دارد ولی، طرفداران خاص خود را دارد که بی صبرانه منتظر برگزاری رویداد رونمایی محصول جدید در 25 اردیبهشت هستند.


چاپ