مقایسه امکانات و ویژگی های مدل های مختلف قلم هوشمند اپل

قلم هوشمند اپل یک ابزار ایده آل برای یادداشت برداری، طراحی، نقاشی و حاشیه نویسی روی تبلت های آیپد به حساب می آید.

قلم هوشمند اپل

اپل امسال به همراه آیپد پرو و آیپد ایر 2024 یک قلم هوشمند جدید هم به بازار عرضه می کند. اگر قصد خرید یک تبلت جدید را دارید شاید بخواهید بدانید که این دستگاه هوشمند چه تفاوتی با مدل های قبلی دارد؟! آیا ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارد یا نه؟!

مدل‌های قلم هوشمند اپل:

• اپل پنسیل نسل اول:این مدل اولین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و با آیپد نسل ششم، آیپد ایر ۲، آیپد مینی ۴ و مدل‌های جدیدتر آن سازگار است. این مداد هوشمند استوانه‌ای شکل و نوک فلزی دارد و از طریق پورت لایتنینگ شارژ می‌شود.

• اپل پنسیل نسل دوم:این مدل در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و با آیپد پرو، آیپد ایر نسل سوم (۲۰۱۹) و مدل‌های جدیدتر، آیپد مینی نسل ششم و آیپد (نسل هفتم و هشتم) سازگار است. این مداد بدنه تخت با لبه‌های صاف و نوک مغناطیسی دارد که به آن اجازه می‌دهد از پهلو به آیپد بچسبد و شارژ شود.

Apple Pencil به درد چه کسانی می خورد؟ این دستگاه برای علاقه مندان به طراحی و انیمیشن دو بعدی یک ابزار ایده آل است. از آن حتی می توان برای یادداشت برداری استفاده کرد. حالا که اپل جدیدترین «اپل پنسل پرو» را معرفی کرده است، انتخاب یک مداد مناسب برای آیپد کار راحتی نیست.

راهنمای خرید اپل پنسیل و سازگاری آن 

اگر قصد خرید اپل پنسل دارید ولی نمی‌دانید کدام مدل برای شما مناسب تر است؟ ما به شما در این انتخاب کمک می کنیم. از آنجایی که تمام مدل‌های اپل پنسیل با تمام مدل‌های آیپد سازگار ندارد، جدولی تهیه کرده‌ایم تا بتوانید با کمک آن بهترین گزینه را انتخاب کنید.

جدول سازگاری قلم هوشمند اپل

در بیشتر موارد قلم هوشمند نسل دوم اپل گزینه مناسب تری برای خریداران است زیرا، این گجت می تواند با تمام آیپدهای نسل جدید به جز مدل پایه آن سازگار باشد. مدل پایه نسل دوم فقط از مداد هوشمند نسل اول پشتیبانی می کند. اگر یک آیپد دارید ولی مطمئن نیستید کدام مدل اپل پنسل برای آن مناسب است جدول راهنمای می تواند به شما کمک زیادی کند. اگر مدل آیپدی که دارید را نمی دانید نگران نباشید. فقط کافی است برای فهمیدن این موضوع به قسمت تنظیمات(Settings) >> عمومی(General) >> درباره ( (About بروید. در این بخش، زیر نام مدل (Model Name) می‌توانید مدل دقیق آیپد خود را مشاهده کنید.

اگر بازهم در تشخیص مدل آیپد مشکل داشتید، می‌توانید به صفحه «شناسایی مدل آیپد» در وب‌سایت اپل مراجعه کنید تا با روش‌های بیشتری مدل دقیق آیپد خود را پیدا کنید .(به عنوان نمونه: روی لینک "Identify your iPad model" کلیک کنید تا به صورت مستقیم به وب سایت اپل متصل شوید)

امکانات و تفاوت‌ها

از بحث سازگاری که بگذریم نوبت به امکانات مدل‌های مختلف اپل پنسل و تفاوت های آنها نسبت به هم می رسد. اگر به شما گفته می شد که از بین تمامی مدل های اپل پنسیل یکی را انتخاب کنید، شما کدام مدل را ترجیح می دادید؟! اگر یکی از کاربران حرفه ای اپل به حساب می آیید جدیدترین آیپد پرو مجهز به تراشه M4 در کنار اپل پنسیل پرو می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. این ترکیب بی نظیر امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. اما اگر کاربر عادی هستید، اپل پنسل نسل دوم با هر مدلی از آیپد پرو یا آیپد ایر می تواند برای شما مناسب تر باشد. این نسل از نظر ویژگی‌ها، دومین گزینه بعد از اپل پنسل پرو به حساب می آید.

مقایسه قیمت اپل پنسل

قیمت اپل پنسل در ایران به عوامل مختلفی از جمله مدل پنسل، محل خرید و نوسانات بازار بستگی دارد. با این حال، به طور کلی قیمت‌ها باید در محدوده‌های زیر باشد:
• اپل پنسل نسل اول: حدود 2 تا 3 میلیون تومان
• اپل پنسل نسل دوم: حدود 3 تا 4 میلیون تومان
• اپل پنسل پرو: حدود 5 تا 6 میلیون تومان
نکات مهمی که در زمان خرید باید به آن توجه کنیم:
• بهتر است اپل پنسل را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا از اصالت و کیفیت محصول مطمئن شوید.
• گارانتی و خدمات پس از فروش را در نظر بگیرید.
اگر هنوز در انتخاب مدل شک دارید، نگران نباشید. شما فقط به اطلاعات بیشتری برای بررسی نیاز دارید که ما در اختیار شما قرار خواهیم داد.

قلم هوشمند اقتصادی:

اگر قصد خرید یک آیپد و اپل پنسل را دارید اما بودجه شما محدود است، آی‌پد پایه نسل دهم به همراه نسل اول اپل پنسل انتخاب مناسبی خواهد بود. این دو مدل جدیدترین یا قدرتمندترین مدل بازار نیستند، اما برای انجام کارهایی مانند یادداشت برداری یا طراحی گزینه مناسبی هستند و از همه مهم‌تر، قیمت کمتری نسبت به مدل های دیگر دارند.

بهترین انتخاب برای بیشتر افراد: برای بیشتر کاربران، مدل جدید آیپد ایر به همراه نسل دوم اپل پنسل گزینه مناسبی است. این دو دستگاه یک ترکیب ایده‌آل و به صرفه به حساب می آید و می تواند تمام نیازهای شما را چه هنرمند باشید و چه انیماتور پوشش دهد. مگر اینکه به یکی از ویژگی‌های اپل پنسل پرو نیاز داشته باشید.

بهترین و گران‌ترین انتخاب برای حرفه‌ای‌ها:

اگر قیمت برای شما اهمیت ندارد و به دنبال بهترین و جدیدترین تجهیزات الکترونیک هستید، جدیدترین مدل‌های آیپد پرو مجهز به M4 یا آیپد ایر M2 را همراه با اپل پنسل پرو تهیه کنید که فقط با این دو مدل سازگار است. اپل پنسل پرو تمام ویژگی‌های روز دنیا را دارد. علاوه براین؛ این جدیدترین و حرفه‌ای‌ترین قلم لمسی اپل برای آیپد خواهد بود.


چاپ