بازگشت رم 16 گیگابایتی به سامسونگ گلکسی S Ultra پس از 3 سال!

سامسونگ برای اولین بار از سال 2021 گوشی های گلکسی S Ultra را با حافظه رم 16 گیگابایتی عرضه می کند!

گلکسی اس 25 اولترا حافظه

شرکت کره ای سامسونگ در اقدام جدید برای اولین بار از سال 2021 تصمیم گرفته است گوشی پرچمدار گلکسی اس اولترا را با حافظه رم بیشتر به بازار عرضه کند. این خبر می تواند افرادی را که همیشه با مشکل کمبود حافظه رم مواجه هستند، سوپرایز کند. هنوز اطلاعات بیشتری در مورد میزان حافظه و مدل های خاصی از Galaxy S Ultra که این سخت افزار جدید را دریافت می کنند، منتشر نشد. اما به عقیده کارشناسان صنعت گوشی های هوشمند این اتفاق بیشتر در مدل های پریمیوم رخ خواهد داد. از لحاظ قیمت هم این مدل ها باید نسبت به مدل های دیگر قیمت بالاتری داشته باشند.

افزایش حافظه ذخیره سازی مدل Galaxy S Ultra به کاربران کمک می کند تا فایل‌های بیشتری مانند عکس، ویدیو، موسیقی و برنامه‌ها را بدون نیاز به استفاده از کارت حافظه خارجی، در گوشی خود ذخیره کنند. این اتفاق برای کاربران حرفه ای و افرادی که مدام با گوشی سر وکار دارند می تواند مفید باشد. هنوز مشخص نیست که سامسونگ مدل‌های جدید Galaxy S Ultra را چه زمانی و در کدام بازاهای جهانی عرضه خواهد کرد.

گلکسی اس 25 اولترا حافظه رم

علاقه‌مندان به گوشی‌های پرچم دار سامسونگ می‌توانند برای اطلاع از آخرین اطلاعات در مورد مدل‌های جدید Galaxy S Ultra، به وب سایت رسمی سامسونگ مراجعه کنند. افشاگر معروف در صنعت فناوری به نام "@Sawyergalox" با انتشار پستی در وب سایت Wccftech اطلاعات جدیدی در مورد پرچم دار بعدی سامسونگ یعنی گلکسی اس 25 اولترا منتشر کرد. او مدعی است که غول فناوری کره ای قصد دارد حافظه رم سری بعدی را از 12 گیگابایت به 16 گیگابایت افزایش دهد. سازنده در گوشی های پرچمدار سری 2024 از حافظه رم 12 گیگابایتی استفاده کرده بود. @Sawyergalox معتقد است مدل های پایه پرچمدار گلکسی S25 اولترا، همچنان با ۱۲ گیگابایت رم همراه با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد.

برای مدل‌هایی از گلکسی S25 اولترا که حافظه ذخیره‌سازی بیشتری دارند، اتفاقات خوبی در راه است. خریدارانی که حافظه 512 گیگابایت یا حتی ۱ ترابایت سفارش دهند، سامسونگ برای آنها از رم 16 گیگابایتی استفاده می کند.حالا که صحبت از حافظه شد، بد نیست بدانید که اندازه نمایشگر گلکسی S25 اولترا هم نسبت به سری قبلی مقداری بزرگ‌تر خواهد بود. اندازه صفحه نمایش جدید حدود۰.۱ اینچی بزرگتر است و به ۶.۹ اینچ می رسد. از نظر سخت‌افزاری هم این گوشی از جدیدترین تراشه موبایلی یعنی Snapdragon 8 نسل ۴ استفاده می کند. این تراشه، اولین پردازنده اسنپدراگونی خواهد بود که با استفاده از فرآیند ساخت ۳ نانومتری کمپانی Samsung Foundry تولید می‌شود . هر چه فرآیند ساخت ترانزیستورها در تراشه‌های جدید کوچکتر می شود؛ عملکرد و مصرف انرژی آن‌ها تا حد زیادی بهبود پیدا می کند.

در مجموع مدل‌های گران‌تر گلکسی S25 اولترا با رم ۱۶ گیگابایت، نمایشگر بزرگ‌تر و پردازنده قوی تری همراه خواهند بود. این اولین باری نیست که سامسونگ از رم ۱۶ گیگابایتی در مدل گلکس  S اولترا استفاده می‌کند. گلکسی S20 اولترا که در مارس ۲۰۲۰ عرضه شد، یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۱۶ گیگابایت داشت. این اتفاق در گلکسی S21 اولترا تولید سال ۲۰۲۱ نیز تکرار شد. انها هم با ۵۱۲ گیگابایتی حافظه ذخیره سازی و ۱۶ گیگابایت رم وارد بازار شدند. اما این رویه در گلکسی S22 اولترا، S23 اولترا و S24 اولترا متوقف شد. همگی این مدل های رم 12 گیگابایتی داشتند.

با افزایش رم، کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند به صورت همزمان برنامه‌های بیشتری را در حافظه نگه داری کنند و دیگر مجبور نیستند تعدادی از آنها را ببندند. سامسونگ می‌خواهد در سری گلکسی S25، قابلیت‌های بیشتری را به هوش مصنوعی این گوشی‌ها (Galaxy AI) اضافه کند. از آنجایی که امکانات جدید، از جمله هوش مصنوعی تولید محتوا (Generative AI) به رم، پردازنده و حافظه زیادی نیاز دارند باید حافظه رم گوشی حداقل تا 16 گیگابایت افزایش پیدا کند.


چاپ