نسخه جدید watchOS 11 منتشر شد!

شرکت اپل در رویداد توسعه دهدندگان WWDC2024 از نسخه جدید watchOS 11 رونمایی کرد.

اپل واچ واچ او اس11

سیستم عامل جدید watchOS 11 مخصوص ساعت های اپل واچ با امکانات بیشتر رونمایی شد. یکی از قابلیت های جدید، امکان استراحت بدون پاک شدن آخرین رکورد فعالیت‌های ورزشی است. در نسخه های قبلی watchOS اگر کاربر یک روز به دلیل بیماری، خستگی یا مشغله قادر به ادامه فعالیت های ورزشی خود نبود، رکورد قبلی از بین می رفت. اپل در نسخه watchOS11 این مشکل را حل کرد.

طبق قابلیت جدید، کاربر می تواند روزهای استراحت خود را در برنامه Activity مشخص کند و دیگر نگران از دست دادن رکورد خود نباشد. بنابراین، در سیستم عامل جدید کاربر فرصت ریکاوری و تجدید قوا را پیدا می کند. این قابلیت برای افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند و به حفظ رکورد خود اهمیت می‌دهند، کاربرد زیادی خواهد داشت.

قابلیت دیگر مربوط به ارزیابی شدت و سختی تمرینات ورزشی(Training Load) می شود. این ویژگی به شدت تمرینات کاربر نمره می دهد. Training Load با تجزیه و تحلیل داده هایی مانند ضربان قلب، سرعت و مسافت طی شده به کاربر نشان می دهد که به بدن او در طول تمرین چه میزان فشار آمده است! این اطلاعات به کاربر در برنامه ریزی بهتر تمرین های ورزشی، جلوگیری از انجام تمرینات بیشتر و بهبود عملکرد کمک می کند. هرچه این نمره بالاتر باشد، شدت تمرینات سخت تر بوده است. کاربر می‌تواند در برنامه Activity به نمرات قبلی دسترسی داشته باشد.

تمرکز سیستم‌عامل جدید اپل واچ بر تناسب اندام

از ویژگی‌های دیگر نسخه watchOS11 می توان به کنترل چرخه قاعدگی زنان (Cycle Tracking)و برنامه‌ی علائم حیاتی (Vitals)اشاره کرد. قابلیت « Vitals» با تجزیه و تحلیل داده‌هایی که در طول شب جمع‌آوری می‌کند، به کاربر در درک بهتر وضعیت سلامتی بدن کمک می‌کند. سنسورهای اپل‌واچ جزئیاتی مانند ضربان قلب، دمای مچ دست و تنفس را کنترل کرده و آن‌ها را با داده‌های به‌دست آمده از مطالعه قلب و حرکت اپل (Apple Heart and Movement study) ترکیب می‌کند. این کار به برنامه امکان می دهد تا تغییرات بدن را در طول زمان کنترل کند. اگر اتفاق غیر عادی را تشخیص دهد، کاربر را با ارسال پیغام هشدار خبردار می کند. از طرف دیگر، به نظر می‌رسد شارژ باتری ساعت های اپل‌واچ‌ (به جز مدل Ultra) پس از استفاده کامل در طول یک روز به صبح نرسیده تمام می شود. باید منتظر ماند و دید با فعالسازی ویژگی های جدید این مشکل برطرف خواهد شد یا خیر؟!

ویجت‌های هوشمندتر اپل واچ 

یکی دیگر از تغییرات سیستم عامل جدید مربوط به Smart Stack می شود. اسمارت تگ ها لیستی چرخشی از ویجت‌های برنامه‌های فعال است. کاربر در حالت عادی با کشیدن انگشت از پایین صفحه می تواند به آن دسترسی پیدا می‌کنید.

حالا اسمارت تگ به جای نمایش برنامه‌های فعال، در هرزمان ویجت‌های خاصی را نمایش می دهد. به عنوان نمونه: قبل از باران، ویجت هشدار بارش یا هنگام مسافرت، ویجت ترجمه به نمایش گذاشته می شود. اپل دسترسی به Smart Stack را در نسخه جدید برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث باز کرده است. یعنی به عنوان نمونه برنامه اوبر می تواند زمان رسیدن خودرو در ویجت ها به نمایش در بیاید.
اگر به عکس های پس زمینه ساعت علاقه زیادی دارید، خوشحال باشید! مدل‌های الگوریتم یادگیری ماشین به شما در پیدا کردن بهترین عکس‌ها برای نمایش کمک می‌کنند. این مدل‌ها بر اساس حالات چهره و ترکیب‌بندی تصویر، عکس‌های اعضای خانواده و دوستانتان را شناسایی و امتیازدهی می‌کنند. به علاوه؛ این ویژگی می‌توانند به صورت خودکار تصاویر را برایتان برش بزنند و قاب‌بندی کنند.


چاپ