قلم هوشمند سه بعدی مخصوص هدست های واقعیت ترکیبی متا کوئست

شرکت Logitech به تازگی از یک قلم هوشمند سه بعدی جدید مخصوص هدست های واقعیت ترکیبی متا کوئست رونمایی کرد.

هدست واقعیت ترکیبی

شرکت Logitech از قلم هوشمند جدیدی به نام MX Ink رونمایی کرد. این قلم هوشمند مخصوص هدست های واقعیت ترکیبی(MR) Meta Quest طراحی شد. قلم MX Ink به کاربران امکان می دهد با دقت و ظرافت بیشتری در فضای مجازی طراحی، نقاشی و مدل‌سازی کنند یا حتی بنویسند.

مشخصات فنی قلم هوشمند MX Ink

قلم دیجیتالMX Ink در 6 جهت مختلف قابلیت حرکت دارد. به این معنا که می توانید در هر جهت و زاویه ای که کاربر می خواهد حرکت کند. تمام حرکات کاربر با این قابلیت می تواند به طور دقیق در فضای مجازی بازتاب داده شود.

نوک حساس به فشار: قلم هوشمند MX Ink به فشار حساس است. به این معنی که با تغییر فشار قلم، ضخامت خطوط را می توان در نقاشی یا طراحی تنظیم کرد.
نوک قابل تعویض: نوک قلم هوشمند قابل تعویض است. سازنده در بسته بندی آن دو نوک ضخیم و ظریف قرار داد که بتوان با آن هر نوع کاری را انجام داد.
سازگاری با چندین برنامه: قلم هوشمند MX Ink با برنامه مختلف واقعیت ترکیبی مانند Gravity Sketch، PaintingVR، Arkio، Engage، OpenBrush، Gesture VR و ShapesXR سازگاری دارد.

باتری قابل شارژ: قلم MX Ink با باتری قابل شارژ داخلی ارائه می‌شود. این قلم با یک بار شارژ کامل می تواند تا 7 ساعت کار ‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه: قیمت نهایی عرضه قلم از سوی سازنده 130 دلار اعلام شد. این قلم قرار است در سپتامبر 2024 به بازار عرضه شود.

قلم هوشمند متا کوئست

امکانات قلم هوشمند MX Ink

افزایش دقت و ظرافت: قلم هوشمند MX Ink به کاربران امکان می‌دهد با دقت و ظرافت بیشتری در فضای مجازی کار کنند. این ویژگی برای کارهایی مانند طراحی، نقاشی و مدل‌سازی ایده‌آل است.

افزایش خلاقیت: با کمک قلم هوشمند MX Ink کاربر می تواند به روش‌های جدید و خلاقانه‌ای در فضای مجازی خود را معرفی کند.

افزایش بهره‌وری: قلم MX Ink علاوه بر همه این موارد، می‌تواند در انجام کارهایی مانند یادداشت‌برداری، رسم نمودار و ارائه مطالب در کنفرانس ها کمک زیادی کند.

بنابراین این قلم برای افرادی که به دنبال دقت بالا، خلاقیت و عملکرد بهتری هستند، بهترین گزینه برای خرید به حساب می آید. نکته جالب تر اینجاست که به نظر می‌رسد متا در عرضه قلم ویژه مخصوص هدست واقعیت ترکیبی، از اپل پیشی گرفته است. البته اپل در بازار رقابت دست روی دست نگذاشته است و در حال حاضر دو خط تولید خود را به ارائه دو محصول Vision Pro (هدست واقعیت ترکیبی) و Pencil (قلم) اختصاص داده است. به علاوه گفته می‌شود شرکت کوپرتینویی مشغول آزمایش نسخه‌ی جدیدی از قلم هوشمند است که می تواند با Vision Pro کار ‌کند. اما هنوز این محصول به مرحله عرضه به بازار نشده است.


چاپ