قیمت و مشخصات فنی آیفون 15 پرو مکس

آیفون روز گذشته 12 سپتامبر از سری آیفون 15 رونمایی کرد. در این بین، آیفون 15 پرومکس گل سر سبد سری جدیدبه حساب می آید.

 آیفون15 پرومکس مشخصات فنی

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ آیفون15 پرومکس یکی از بزرگترین، نازک ترین و گران ترین گوشی نسبت به مدل های قبلی آیفون محسوب می شود. ویژگی های جدیدی که می توانیم در مدل جدید ببینیم شامل:

  • پردازنده جدید Pro A17
  • پورت شارژ و داده USB Type-C با سرعت USB3
  • دوربین جدید با قابلیت زوم 5 برابری
  • دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی
  • صفحه نمایش با حاشیه های نازک تر
  • بدنه تیتانیومی
  • استفاده از دکمه Action به جای دکمه Mute

مشخصات فنی آیفون 15 پرو مکس

 آیفون15 پرومکس پردازنده

پردازنده آیفون 15 پرومکس

امسال اپل با یک پردازنده جدید دوباره باعث شگفتی شد. اپل نام این تراشه را تراشه A17 پرو نام گذاری کرده است. این تراشه فقط به صورت اختصاصی در گوشی های آیفون استفاده می شود. وجود پورت USB C با سرعت USB3 یکی دیگر از تغییراتی بود که در مدل جدید و سایر مدل های سری 15 می توان مشاهده کرد. اما پورت USB-C چه فرقی با پورت اختصاصی قبلی اپل، یعنی پورت Lightning دارد؟! همه چیز به سرعت انتقال مربوط می شود. سرعت انتقال داده از طریق پورت USB C حدود 10 گیگابایت در ثانیه است که 20 برابر سریعتر از پورت Lightning است. البته شرکت سازنده کابل های USB3 خود را با تراشه های Mfi عرضه می کند که این ویژگی باعث سرعت بیشتر در زمان انتقال داده می شود. البته اپل اعلام کرده است کاربران می توانند از کابل های USB برندهای دیگر هم برای شارژ استفاده کنند. اپل به علت قوانین جدید اتحادیه اروپا مجبور شد پورت اختصاصی قدیمی خود را کنار بگذارد و از پورت های USB-c در تمامی محصولات خود استفاده کند.


طراحی و رنگ آیفون 15 پرو مکس

آیفون15 پرومکس شاید در ظاهر خیلی شبیه به آیفون 14 پرومکس به نظر برسد اما، این دو مدل با هم تفاوت های قابل توجهی دارند. بدنه آیفون 15 از جنس تیتانیوم ساخته شد اما، بدنه آیفون14 پرومکس از جنس فولاد ضد زنگ است. از طرف دیگر، حاشیه های اطراف نمایشگر آیفون15 پرومکس خیلی نازک تر از مدل های قبلی طراحی شده است. به همین علت است که در نگاه اول فکر می کنیم گوشی جدید نسبت به نسخه ممتاز آیفون 14 جمع و جورتر است.

آیفون 15 پرومکس بدنه تیتانیومی

یکی از ویژگی های دیگر که در بخش طراحی خیلی به چشم می آید وجود یک جزیره دوربین با سه لنز، یک قاب فلزی تخت و یک صفحه نمایش با بریدگی جزیره داینامیک در قسمت جلوی گوشی است. دکمه های کاهش/ افزایش صدا بدون تغییر باقی ماند و فقط دکمه Mute جای خود را به دکمه Action داده است. البته دکمه اکشن عملکرد چند گانه دارد و می تواند توسط کاربر برنامه ریزی شود. به عنوان مثال: کاربر می تواند با لمس آن چراغ قوه را روشن کند، برنامه ای را باز کند، در عکاسی برای فوکوس تصاویر استفاده کندو ... .

آیفون15 پرومکس اصلی

رنگ: همگی رنگ بندی های آیفون 15 از نوع تیتانیوم مات هستند. مدل های پریمیوم آن مانند آیفون 15 پرو در چهار رنگبندی طبیعی، سفید یخی، آبی و مشکی عرضه شده است.

آیفون 15 پرومکس نمایشگر

نمایشگر آیفون 15 پرو مکس

نمایشگر آیفون15 پرومکس مانند مدل های قبلی 6.7 اینچی از نوع OLED است. علاوه بر این، مانند سری قبلی به Dynamic Island مجهز می باشد. نرخ تازه سازی نمایشگرهای سری 15، 120 هرتزی می باشد تا بتواند از قابلیت روشنایی فوق العاده بالا برای تماشای تصاویر ویدئویی در حالت HDR پشتیبانی کند. به احتمال زیاد جزیره پویا باید در iOS17 کاربردهای بیشتری داشته باشد که به مرور متوجه آن خواهیم شد.

آیفون15 پرومکس لنز سه گانه

دوربین آیفون 15 پرو مکس

آیفون 15 پرو مکس دارای دوربین سه گانه مجهز به سیستم LiDAR است و اکنون از این فضا برای قرار دادن یک لنز زوم جدید 5 برابری (معادل 120 میلی متر) استفاده می کند. دوربین سه گانه شامل یک دوربین اصلی/ فوق عریض 48 مگاپیکسلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری است.

آیفون15 پرومکس لنز پریسکوپ

اپل برای اولین بار از سنسور 48 مگاپیکسلی در مدل آیفون 14 پرو استفاده کرد که نسبت به مدل قبلی 12 مگاپیکسل افزایش پیدا کرد. اما امسال، شرکت روش پردازش داده های سنسور آن را بهبود بخشیده است. به لطف موتور Photonic و الگوریتم‌های HDR ارتقا یافته می تواند عکس‌های 24 مگاپیکسلی را بدون افت روشنایی تصویربرداری کند.

لنز تله فوتو در حال حاضر امکان زوم اپتیکال 5 برابری را فراهم می کند که نسبت به سال گذشته 3 برابر افزایش داشته است. آیفون جدید می تواند در حالت Pro عکس‌های خام 48 مگاپیکسلی را در HEIF ذخیره کند، که باید بسیار بسیار کارآمدتر از روش های قبلی باشد.

فضای ذخیره سازی و قیمت آیفون 15 پرومکس


حافظه آیفون پرومکس از 256 گیگابایت شروع می شود و علاوه بر آن در دو نسخه دیگر 512 گیگابایت و 1 ترابایت نیز عرضه میشود. بنابراین، گیگابایتی از سری 15 به طور کامل حذف شد. بنابراین قیمت پایه آیفون15 پرومکس از 1199 دلار شروع می شود. شرکت کوپرتینویی در سری های قبلی نسخه پایه را با 128 گیگابایت حافظه به قیمت 1099 دلار عرضه می کرد.

شبکه های تحت پوشش آیفون 15 پرومکس

نسخه ممتاز آیفون 15 علاوه بر پوشش دهی نقطه اتصال های قبلی، می تواند از Wi-Fi 6E به عنوان سریع‌ترین پروتکل‌های Wi-Fi حال حاضر پشتیبانی می کند.

آیفون15 پرومکس ios17

پشتیبانی از نرم افزار iOS17

اپل معمولا بعد از عرضه سری جدید آیفون تا 5 سال پشتبانی نرم افزاری به مشتریان ارائه می دهد. پیش بینی می شود سری آیفون 15 در سال 2028 آخرین نسخه نرم افزاری را دریافت کند.

باتری آیفون 15 پرو مکس

جزئیات زیادی از آیفون 15 پرس منتشر نشد اما، با توجه به سایز بزرگتر باتری باید ظرفیت آن حداقل برابر با ظرفیت باتری آیفون 14 پرومکس باشد.


چاپ