مایکروسافت به صورت رسمی پشتیبانی از Surface Duo را متوقف کرد

مایکروسافت به صورت رسمی پشتیبانی از Surface Duo را متوقف کرد

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , , ,

شرکت مایکروسافت امروز در سومین سالگرد تولد Surface Duo اعلام کرد که تمام پشتیبانی نرم افزاری این دستگاه را متوقف می کند.

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ مایکروسافت اولین بار سه سال پیش از سرفیس دئو رونمایی کرد. این شرکت با عرضه آن، به جمع سازندگان گوشی های هوشمند ملحق شد و به نظر می رسید آینده روشنی در انتظار آن باشد. اما به علت استفاده از چیپست های قدیمی، صفحه نمایش دو قسمتی، وجود فقط یک دوربین در قاب پشت و عدم پشتیبانی از فناوری 5G نتوانست خیلی توجه مشتریان را به خود جلب کند. MicroSoft گوشی تاشو را با دو نمایش 5.6 اینچی که در مجموع یک صفحه نمایش 8.1 اینچی را در حالت باز ارائه می داد، با قیمت 1399 دلار به بازار عرضه کرد.

شرکت حالا قصد دارد پشتیبانی نرم افزاری از گوشی تاشو Surface Duo اصلی را به صورت کامل از امروز متوقف کند. سورفیس دیو در ابتدا با نسخه اندروید 10 عرضه شد و آخرین نسخه بروز رسانی نرم افزاری را که دریافت کرد 12L بود. نسخه 12L مخصوص گوشی های تاشو و نمایشگرهای بزرگ طراحی شده است. علاوه براین، در طول این سه سال اخیر فقط دو نسخه اصلی بروز رسانی اصلی را دریافت کرد که همین ویژگی یکی از معایب آن به شمار می رفت. گوشی های پرچمدار در این رده قیمتی حداقل سه نسخه اصلی بروز رسانی را دریافت می کنند.

البته کاربران گوشی های OG Surface Duo نگران نباشند! آنها همچنان می توانند به استفاده از گوشی ادامه دهند و برنامه های اندرویدی خود را بروز رسانی کنند. فقط نمی توانند نسخه های بروزرسانی سیستم عامل اندروید و وصله های امنیتی را دریافت کنند. بنابراین، باید در نصب برنامه ها دقت بیشتری به خرج دهند تا به دام بد افزارها نیافتند.

مشخصات نرم افزاری Surface Duo

نسخه دوم Surface Duoنزدیک به یک سال بعد از عرضه مدل پایه OG با اندروید 11 عرضه شد. پشتیبانی نرم افزاری از سورفیس دیو 2 در تاریخ 21 اکتبر سال 2024 به پایان می رسد. این دستگاه تا امروز فقط یک آپدیت نرم افزاری اصلی دریافت کرد. مایکروسافت نسخه بروزرسانی آن را همزمان با بروز رسانی سرفیس نسخه OG منتشر کرد. در حال حاضر، نسخه دوم به یک آپدیت دیگر با نسخه پایه سرفیس فاصله دارد. شرکت سازنده تولید Surface Duo 2 را اوایل سال 2023 متوقف کرد. هنوز معلوم نیست شرکت قصد تولید نسخه سوم سرفیس دئو را دارد یا خیر! اما شایعاتی در ابتدای امسال مطرح شد در رابطه با این که مایکروسافت قصد دارد یک گوشی تاشو به جای یک گوشی دو نمایشگری تولید کند.

گوشی Surface Duo 2 به یک صفحه نمایش دو قسمتی 5.8 اینچی AMOLED مجهز است که اندازه آن در حالت باز شده به 8.3 اینچی می رسد. گوشی جدید با یک پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 888 و یک آرایه دوربین سه گانه شامل یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسلی در قاب پشت و یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در جلو عرضه شد. یکی از تفاوت های مهم آن نسبت به مدل های قبلی، اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G می باشد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

16 + 18 =