آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس به دکمه اکشن مجهز می شوند

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس به دکمه اکشن مجهز می شوند

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , ,

اپل دکمه Mute گوشی های آیفون را در مدل های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس با دکمه Action جایگزین می کند.

دکمه mute

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ تنها یک ماه تا زمان عرضه احتمالی سری آیفون 15 باقی مانده است. خبرهایی که از منابع نزدیک شرکت به بیرون درز پیدا کرده حاکی از آن است که طراحی برخی از مدل های این سری با اندکی تغییرات همراه خواهد بود. این تغییرات مربوط به جایگزینی دکمه Mute با دکمه Action می شود.

طبق یک سنت قدیمی، سازنده گوشی های آیفون امکانات جدید را ابتدا فقط در مدل های پرو پیاده سازی می کند. بنابراین، دکمه Action در مدل های آیفون 15 پرو و آیفون15 پرومکس ظاهر خواهد شد. ابتدا تصور بر این بود که طراحی دکمه های ولوم تغییر می کند و اپل به جای استفاده از دو کلید مجزا برای افزایش یا کاهش صدا، می خواهد از یک کلید استفاده کند. اما، طبق آخرین اطلاعات، حداقل امسال این اتفاق رخ نمی دهد.

استیو جابز اولین بار در سال 2007 از دکمه Mute در آیفون OG رونمایی کرده بود. این دکمه یکی از عناصر مهم طراحی است که آیفون را از سایر گوشی های هوشمند موجود در بازار متمایز می کند. کاربران گوشی های آیفون سالهاست که به آن عادت کرده اند بنابراین، جایگزینی آن با دکمه دیگر در نحوه تعامل کاربران با گوشی هایشان تغییرات اساسی ایجاد خواهد کرد.

اما، چرا اپل می خواهد طراحی خود را تغییر دهد؟! علت آن در دکمه اکشن آیفون 15 پرو نهفته است. حتما ساعت اپل واچ اولترا اپل را که سال قبل عرضه شده بود را به خاطر دارید! این دستگاه، تنها دستگاه اپل بود که به دکمه Action مجهز شد. این دکمه قابل برنامه ریزی است. به این معنا که کاربر می تواند با فشار دادن آن کارهای خاصی را انجام دهد. بنابراین، به احتمال زیاد این دکمه عملکرد مشابهی در نسخه های ممتاز سری آیفون 15 خواهد داشت. البته کاربران می توانند از آن برای تغییر ولوم صدا یا راه اندازی دوربین و سایر ویژگی ها استفاده کنند.

علاوه بر این، این دکمه می تواند بسته به برنامه ای که کاربر در حال استفاده است، عملکرد خاصی داشته باشد. فرض کنید در طبیعت از دوربین برای عکسبرداری استفاده می کند، این دکمه می تواند به عنوان دکمه شاتر عمل کند. طبق کد نسخه آزمایشی سیستم عامل iOS17 کاربران با فشار دادن لحظه ای دکمه Action می توانند سیستم فوکوس خودکار را فعال کنند و سپس از آن به عنوان شاتر استفاده کنند. البته در آینده نزدیک تمام برنامه های شخص ثالث مجبور به استفاده از سخت افزار جدید هستند.

یکی از مزیت های مهم دکمه Action نسبت به دکمه Mute محافظت بهتر از گوشی در برابر نفوذ آب یا گرد و غبار است. علاوه بر این، فضای کمتری را هم در گوشی اشغال می کند. اما دکمه میوت هم فضای بیشتر اشغال می کرد و هم به مرور زمان گرد وغبار یا آب از شیارهای اطراف آن به گوشی نفوذ پیدا می کرد. اقدام جایگزینی آن می تواند به دوام آیفون در طولانی مدت کمک کند.

تنها عیب بزرگ این تغییر طراحی، عادت کردن کاربران است. هر عادتی که به قسمتی از زندگی روزمره ما تبدیل شود، تغییر دادن آن سخت است. ما به مرور زمان می توانیم با تغییرات جدید کنار بیایم. اما چیزی که مثل روز روشن است، این تغییرات می تواند در نهایت به بهبود تجربه کاربری ما منجر شود.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

سه × سه =