جنگنده گمشده F-35 ارتش ایالات متحده پس از سقوط، پیدا شد!

ارتش ایالات متحده توانست جنگنده گمشده F-35 را یک روز پس از سقوط، پیدا کند.

جنگنده اف 35 بی گمشده

طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک و به نقل خبرگزاری رویترز؛ تنها یک روز پس از فراخون عمومی تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده برای یافتن جنگنده F-35 گمشده، بقایای آن در کارولینای جنوبی کشف شد.
خلبان جت F-35 B Lightning II بعد از ظهر یکشنبه با مشاهده تغییرات عجیب سیستم خودکار توانست خود را به سلامت از هواپیما خارج کند. پایگاه نیروهای مشترک چارلستون در رسانه های اجتماعی از مردم برای یافتن هواپیمای زامبی در خواست کمک کرد. در بیانیه آمده است:"در صورت مشاهده این هواپیما با مرکز عملیات دفاعی پایگاه چارلستون تماس بگیرید."

لاشه های هواپیما حدود دو ساعت بعد در شامل شرقی پایگاه نیروی دریایی در شهرستان ویلیامزبورگ کارولینای جنوبی کشف شد. ارتش از مردم خواست که از محل سقوط هواپیما فاصله بگیرند. مقامات از ارائه اطلاعات بیشتر در مورد این حادثه خودداری کردند. اما، به نظر می رسد خلبان این هواپیما که نامش فاش نشده است حدود ساعت 2 بعد از ظهر روز یکشنبه با چتر نجات در یکی از محله های نزدیک به شمال چارلستون فرود آمد. هواپیما از طریق سیستم خلبان خودکار به پرواز خود ادامه داد. طبق گفته تفنگداران نیروی دریایی خلبان بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و خطری او را تهدید نمی کند.

مقامات ارتش روز گذشته با انتشار اعلامیه در فضای مجازی برای یافتن این هواپیمای 80 میلیون دلاری، درخواست کمک کرده بودند. این درخواست دست مایه شوخی کاربران در رسانه های سوشال مدیا شد زیرا، هیچ کس فکر نمی کرد ارتش آمریکا بتواند به همین سادگی یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جنگی دنیا را گم کند!!!

ارتش به همه یگان های هوانوردی نیروی دریایی دستور داد تا تمام عملیات های خود را برای پیدا کردن این هواپیما متوقف کنند. طبق ادعای لاکهید مارتین، شرکت سازنده یکی از برتری های جت جنگنده، قابلیت رادارگریزی آن است. ژنرال اریک اسمیت، فرمانده موقت نیروی تفنگداران دریایی، دستور توقف عملیات جستجو را صادر کرد. براساس اعلامیه تفنگداران نیروی دریایی، سقوط اف-35 سومین اتفاق در طول شش هفته اخیر بود. کارشناسان نظامی میزان خسارت چنین حوادثی را که باعث انهدام هواپیمای جنگی، کشته شدن نیروی انسانی یا از کار افتادن آنها می شود، حداقل 2.5 میلیون دلار تخمین می زنند. مشابه حادثه ای که در استرالیا اتفاق افتاد.

ماه اوت، سه تفنگدار دریایی ایالات متحده بر اثر سقوط یک هواپیمای تیلتروتور V-22 B Osprey حین انجام تمرین آموزشی در استرالیا کشته شدند. یک خلبان عضو تفنگداران نیروی دریایی نیز بر اثر سقوط جت جنگی حوالی پایگاه نیروی هوایی در سن دیگو کشته شد.


چاپ