ال جی موفق به ساخت اولین صفحه نمایش کششی جهان شد!

شرکت ال‌جی اولین صفحه نمایش با قابلیت کشسانی و بدون اعوجاج جهان را ساخت. این نمایشگر می تواند تصاویر را بدون اعوجاج و با وضوح بالا نمایش دهد.

مانیتور کششی ال جی

طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، شرکت ال جی به صورت رسمی اعلام کرد که به تازگی توانست اولین صفحه نمایش با قابلیت کششی را با وضوح تصویر بالا در جهان را بسازد. این شرکت ادعا می کند این نمایشگر نه تنها می تواند بدون اعوجاج تغییر حالت بدهد، بلکه می توان  به طرفین کشیده و حتی تا کرد. این پنل 12 اینچی طراحی شده، به قابلیت کشش 20٪، وضوح 100  آن را ppi و RGB تمام رنگی دست یافته است. این قابلیت ها، پتانسیل تجاری سازی آن را به حداکثر می رساند.

مانیتورهای کششی

به بیان دیگر، این صفحه نمایش 12 اینچی را می توان تا 14 اینچ افزایش داد. قابلیت انعطاف پذیری آن، به دلیل استفاده از لایه فوق الاستیکی از جنس سیلیکون مخصوصی است که معمولاً در لنزهای تماسی استفاده می شود. این صفحه نمایش از دیودهاLED 40 µm به عنوان منبع نور استفاده می کند. این LED ها به نمایشگر اجازه می دهد، تا تصاویر با کیفیت خود را حتی در شرایط اعوجاج حفظ کند. این صفحه پلاستیکی هوشمند می تواند در نور مرئی از حالت نرم کششی به یک صفحه محکم تبدیل شود.


از این نمایشگرهای کششی، می‌توان در یونیفورم‌های نیروهای ویژه‌ با هدف به اشتراک‌گذاری لحظه‌ای اطلاعات استفاده کرد. این شرکت گفت این نمایشگرها حتی می تواند برای افراد کم بینا نیز کاربرد داشته باشد.

مانیتور جدید
سو جوان یون، معاون اجرایی و مدیر ارشد فناوری شرکت LG Display، گفت: "ما این پروژه را با موفقیت تکمیل خواهیم کرد تا با این کار قدرت فناوری نمایشگرهای کره‌ای را افزایش دهیم و همچنان جایگاه خود را در این صنعت حفظ کنیم."

شرکت ال‌جی، پروژه ی ساخت نمایشگرهای کششی را از سال ۲۰۲۰ با همکاری ۲۰ مؤسسه‌ی تحقیقاتی در کره‌ی جنوبی شروع کرد و پیش بینی می شود مراحل ساخت آن تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.


چاپ