ساخت اولین آدمک تست تصادف زن در جهان!

مهندس سوئدی خانم آسترید لیندر موفق شد اولین آدمک زن تست تصادف جهان، را بسازد.

آدمک زن در تست تصادف
طبق گزارش های فن تک، آسترا لیندر به همراه محققانی از دانشگاه سوئد توانستند اولین آدمک زن تست تصادف جهان، را بسازند. این مطالعه می تواند با برجسته کردن تفاوت های کلیدی بین مردان و زنان، به ساخت خودروهای ایمن تر در آینده کمک کند. زنان در حالت عادی دارای قد کوتاه تر، وزن و قدرت عضلانی کمتری هستند.

ارتفاع و وزن این آدمک به گونه ای طراحی شده است که، برای تصادف هایی با شدت کم از عقب خودرو مناسب می باشد. جدای از تفاوت های اندامی بین زنان و مردان، تفاوت‌هایی هم از لحاظ میزان سفتی مفاصل وجود دارد. از آن جایی که زنان ماهیچه و قدرت بدنی کمتری دارند بنابراین، سفتی کمتری هم در بین مفاصل دارند. در این تست تصادف، از یک خودروی تسلا مدل 3 استفاده شده است. این خودرو با امکانات هوشمندی که دارد، امکان وقوع تصادفات خطرناک در آن خیلی کم خواهد بود.


لیندر گفت: "من فکر می کنم بسیاری از وسایل نقلیه جدید امنیت بالایی برای سرنشینان خودرو فارغ از جنسیت آن ها، فراهم می کنند. بنابراین هدف ما از انجام این تست، ارزیابی میزان واقعی آنهاست. قوانین تست تصادف باید اصلاح شوند و در آن ها گفته شود که از مدل مرد و زن با هیکل متوسط استفاده کنند. طبق قوانین فعلی، شرکت های خودروسازی در تست های تصادف از یک آدمک مرد با هیکل معمولی استفاده می کنند.


چاپ