ایلان ماسک در زمینه فناوری تراشه های مغزی رویداد برگزار می کند

ایلان ماسک در حال برنامه ریزی روی رویدادی در زمینه فناوری تراشه های مغزی می باشد. مالک Neuralink، گفت که این شرکت در تاریخ 31 اکتبر نتایج تحقیقات خود را به نمایش خواهد گذاشت. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات این رویداد با های فن تک همراه باشید.

nero

هدف Neuralink توسعه رابطی است که امکان اتصال مستقیم مغز انسان به فناوری رایانه را فراهم می کند. در صورت موفقیت این طرح، ممکن است روزی بتوانید پردازش و ادراک حسی خود را از طریق ارتقاء سخت افزار گسترش بدهید. این هدفی است که ایلان ماسک در معرفی اولین محصول این شرکت مطرح کرد.

تراشه جدید، یک روش درمانی برای افرادی است که به نوعی فلج مبتلا هستند. یک دست یا پای رباتیک ممکن است با دور زدن سیستم عصبی بدن، فرد کم تحرک اجازه دهد تا به اطراف حرکت کند و اشیا را طوری دستکاری کند که گویی از اندام واقعی خود استفاده می کند.

طبق توییت ماسک، در 31 اکتبر، وضعیت فعلی فناوری Neuralink در یک رویدادی با نام "نمایش و بگویید" نشان داده خواهد شد. این رویداد احتمال دارد فشار بیشتری بر تیم مهندسی Neuralink وارد می کند تا زودتر به‌روزرسانی های لازم را انجام دهند، زیرا گفته می‌شود که ماسک به جای اینکه صرفاً به تیم متخصص داخلی خود متکی باشد به رقبا نزدیک شده است. بیشتر بخوانید


بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر کردیم، منابع ناشناس می گویند که ماسک در سال 2020 با شرکت Paradromics و اخیراً با Synchron صحبت کرده است. Synchron's Stentrode اولین رابط کامپیوتری مغزی بود که در 6جولای ایالات متحده بر روی یک انسان کاشته شد. این عمل در تاریخ 6 جولای انجام گرفته بود. بیشتر بخوانید

اگر فناوری یا شرایط جدید رویکرد متفاوتی را ایجاب کند، ماسک از ایجاد تغییرات بزرگ مخالف نیست. سوئیچ تسلا از سیستم‌های کمک رادار و کمک راننده به رانندگی کاملاً مبتنی بر دید، نمونه‌ای عالی کاربرد این تراشه ها می تواند باشد. با وجود سخت‌افزار راداری که روی هر خودروی تسلای تولید شده قبل از می 2021 وجود دارد، به منظور تمرکز بر روی دوربین‌های خودروها و سیستم‌های یادگیری ماشینی آموزش دیده در زمینه بینایی خاموش شده است.

اگر Synchron یا سایر رقبا راه حل بهتری داشته باشند، تعجب آور نیست که بدانیم Neuralink در آینده مسیر خود را تغییر می دهد. در کوتاه مدت، باید تا اکتبر منتظر بمانیم تا بفهمیم که آیا Neuralink محصولی را به اشتراک می‌گذارد یا خیر.


چاپ