ماسک قصد سرمایه گذاری در شرکت Synchron را دارد

به نقل از افراد نزدیک به ایلان ماسک، صاحب شرکت Neuralink که در حال کار بر روی ساخت تراشه های مغزی جهت برقرای ارتباط بین مغز انسان وماشین‌ است، برای انجام یک سرمایه‌گذاری بالقوه به شرکت Synchron Inc مراجعه کرده است. برای اطلاعات بیشتر از تصمیم جدید ایلان ماسک با های فن تک همراه باشید.

mask 3

به گفته این منابع، ماسک در هفته های اخیر با توماس آکسلی، بنیانگذار و مدیر اجرایی Synchron تماس گرفت تا در مورد انجام یک معامله احتمالی گفتگو کند. مشخص نیست که این معامله برای همکاری مشترک بین Synchron و Neuralink صورت می گیرد یا برای ادغام این دو شرکت؟!

به گفته این منابع، Synchron، که در شهر نیویورک بروکلین مستقر است، در روند کسب مجوز قانونی برای دستگاه های خود از Neuralink جلوتر است. این منابع افزودند که این شرکت تصمیمی در مورد پذیرش سرمایه گذاری ماسک نگرفته و بنابراین انجام این معامله قطعی نیست.

به دلیل محرمانه بودن این معامله، منابعی که این اطلاعات را در اختیار قرار دادند از گفتن نام خود خودداری کردند. نمایندگان ماسک و نورالینک هنوز نسبت به انتشار این خبر هیچ واکنشی نشان ندادند.

چهار کارمند فعلی در ادامه گفتند، این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که ماسک، مدیر اجرایی سازنده خودروهای الکتریکی Tesla Inc (TSLA. O) و توسعه‌دهنده موشک SpaceX، به کارمندان Neuralink اعلام کرده بود که از روند کند پیشرفت آن‌ها ناراحت است.

مشخص نیست که Neuralink چه قرار دادی با سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای شروع آزمایشات انسانی بسته است. سخنگویان سازمان FDA نیز با انتشار این خبر، تا این لحظه نسبت به این موضوع عکس العملی از خود نشان ندادند.

ماسک در یک کنفرانس عمومی در سال 2019 گفت که Neuralink که در سال 2016 راه‌اندازی شده است، قصد دارد تا پایان سال 2020 تأییدیه نظارتی را دریافت کند. او سپس در کنفرانس وال استریت ژورنال در اواخر سال 2021 گفت که امیدوار است آزمایش‌های انسانی را در سال جاری آغاز کند.

Synchron که در سال 2016 تأسیس شد، ایمپلنت مغزی را توسعه داده است که برخلاف محصول Neuralink، برای نصب آن نیازی به برش جمجمه نیست. هدف آن کمک به بیماران فلج است که بتوانند با دستگاه های دیجیتال از طریق تراشه های مغزی کار کنند. بیشتر بخوانید

Synchron ماه گذشته با کاشت دستگاه خود در یک بیمار در ایالات متحده، برای اولین بار از یک نقطه عطف بزرگ عبور کرد. در سال 2021 مجوز FDA را برای آزمایشات انسانی دریافت کرد و مطالعات بالینی را روی چهار نفر در استرالیا به پایان رساند.

به گفته شرکت تحقیقات بازار Pitchbook، Synchron حدود 60 کارمند دارد و تاکنون حدود 65 میلیون دلار از بازار سرمایه جمع آوری کرده است.

Neuralink شرکتی در ابعاد بزرگتر است و 300 کارمند دارد که در دو واحد بین سانفرانسیسکو و آستین تگزاس تقسیم شده است. به گفته Pitchbook، این شرکت تاکنون 363 میلیون دلار از بازار سرمایه جذب کرده است.

تنها دو نفر از هشت بنیانگذار Neuralink در شرکت Musk و مهندس ایمپلنت Dongjin "DJ" Seo که نقش رهبری آن را دارد، باقی مانده اند. مکس هوداک که سال گذشته از سمت ریاست Neuralink کنار رفت، اکنون یکی از سرمایه گذاران Synchron است.

ماسک در گذشته به رقبای Neuralink نزدیک شده است. به گفته سه نفر از آشنایان نزدیک او، ایلان در سال 2020، با شرکت فناوری مغز Paradromics Inc مذاکراتی انجام داده بود اما، بعد از گذشت مدتی این معامله را رها کرد.


چاپ