اپلیکیشن هوش مصنوعی که عمر باتری گوشی را 30% افزایش می دهد

مهندسان دانشگاه Essex موفق به ساخت اپلیکیشنی مبتنی بر هوش مصنوعی با نام EOptomizer شده اند که قادر است طول عمر باتری را تا 30% افزایش دهد. برای آشنایی بیشتر با نحوه کار این برنامه با های فن تک همراه باشید.

battrry

محققان قصد دارند این برنامه را برای طراحان و سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان مانند نوکیا و هواوی به نمایش بگذارند. البته پیش بینی می شود که برنامه EOptomizer به تدریج در دسترس کلیه بازیگران صنعت ساخت تجهیزات الکترونیکی قرار گیرد و آن ها بتوانند با کمک این روش، با افزایش عمر کالاهای مصرفی به کاهش انتشار کربن کمک کنند.

محققان این کار را با استفاده از نرم‌افزاری انجام می‌دهند که قادر است کارایی و قابلیت اطمینان باتری‌ها را در تلفن‌ها، تبلت‌ها، خودروها، یخچال‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها افزایش دهد، بنابراین نیاز مشتریان به خرید یک جایگزین‌ دیگر برای وسایل الکترونیکی فعلی را به تعویق می‌اندازد.

این نرم افزار که توسط کارمندان سابق سامسونگ، مایکروسافت و HCL توسعه یافته است، از هوش مصنوعی (AI) برای بهینه سازی عملکرد تراشه، تولید گرما و کارایی استفاده می کند. این تحقیقات توسط دکتر آمیت سینگ، از دانشکده علوم کامپیوتر و مهندسی الکترونیک اسکس، رهبری شده است.

او گفت: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که کارهایی را که روی توسعه این برنامه انجام داده ایم به تعدادی از بزرگترین شرکت‌های جهان نشان دهیم. امیدواریم که این برنامه به بهتر شدن زندگی همه، صرفه جویی در هزینه و کمک به حفظ محیط زیست کمک کند. این اولین قدم ما خواهد بود و امیدواریم روزی را که برنامه ما توسط کاربران در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد را، ببینیم. EOptomizer، پتانسیل زیادی برای به صفر رساندن انتشار خالص کربن در بریتانیا و کل جهان دارد.»

فناوری پیشرفته نحوه استفاده از یک برنامه در طول روز را تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس آن مصرف انرژی را بهینه می کند.

به عنوان مثال، کاربر ممکن است برنامه ای را جرا کند که به پیمایش سریع تری و به میزان FPS بالاتری (فریم در ثانیه) نسبت به زمانی که مشغول مطالعه و پیمایش یک سند است، نیاز دارد. هوش مصنوعی تغییر FPS را برای برنامه مورد استفاده متوجه می‌شود و سعی می‌کند بهترین فرکانس کاری پردازنده‌های CPU و GPU را برای پاسخگویی به این تغییر پیدا کند، در حالی که کمترین مقدار انرژی و افزایش دما را در دستگاه مصرف می‌کند.(مسئله مهم در تلفن های همراه)


چاپ