اثرات جادویی چای کامبوجا در چربی‌سوزی بدن!!!

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که میکروب های موجود در چای کامبوجا می تواند مانند روش فستینگ باعث چربی سوزی در بدن شود.

کامبوجا

محققان به تازگی دریافتند که میکروب های مفید موجود در چای کامبوجا می تواند مانند روزه داری باعث چربی سوزی در بدن شود. بنابراین؛ چای کامبوجا می تواند به کاهش وزن و بهبود وضعیت متابولیک بدن کمک زیادی کند. در این مطالعه، محققان از کرم‌های Caenorhabditis elegans به عنوان مدل حیوانی استفاده کردند. این کرم‌ها شباهت ژنتیکی زیادی با انسان‌ها دارند، به همین دلیل از آنها بیشتر در تحقیقات علمی استفاده می‌شود.

تیم مطالعاتی کرم‌ها را به سه گروه تقسیم کردند: برای یک گروه رژیم غذایی استاندارد، گروه دوم رژیم غذایی حاوی میکروب‌های کامبوجا و گروه سوم رژیم غذایی حاوی میکروب‌های کنترل شده تجویز شد. کرم‌هایی که میکروب‌های کامبوجا را دریافت کرده بودند نسبت به دو گروه دیگر چربی کمتر، سطوح تری گلیسرید پایین‌تر و قطرات چربی کوچک‌تر داشتند. نتایج این آزمایش ها نشان داد که میکروب‌های کامبوجا می‌توانند متابولیسم چربی را در روده تغییر دهند و منجر به کاهش چربی بدن شوند. محققان معتقدند که این اثر ممکن است به دلیل توانایی میکروب‌ها در افزایش تولید پروتئین‌هایی باشد که چربی را تجزیه می‌کنند.

این مطالعه فقط بر روی کرم‌ها انجام شده است به همین علت، برای نتیجه گیری نهایی محققان نیاز به تحقیقات بیشتری دارند. اما نتایج این تحقیق، می تواند به عنوان یکی از شواهد مهم در مورد فواید این نوشیدنی تخمیری در بهبود وضعیت سلامتی در نظر گرفته شود. قدرت میکروب‌های کامبوجا در تغییر متابولیسم چربی، راز اصلی نهفته در این نوشیدنی برای انسان‌ها باشد.

تحقیق جدید نشان داد که میکروب‌های موجود در چای کامبوجا، متابولیسم چربی را در روده کرم‌های آزمایشگاهی به روشی شبیه به روزه داری تحت تاثیر قرار می‌دهند. این پژوهش که توسط رابرت داون و تیمش در دانشگاه کارولینای شمالی انجام شده، به تازگی در مجله‌ی PLOS Genetics به چاپ رسیده است. کامبوجا یک نوشیدنی تخمیری شیرین است که می تواند باعث کاهش فشار خون، پیشگیری از سرطان و محافظت در برابر بیماری‌های متابولیک و سموم کبد در بدن شود. به همین علت، در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده است. این فواید به خاطر میکروب‌های پروبیوتیکی است که در این نوشیدنی وجود دارد.

نتایج این آزمایش، درک ما از چگونگی بازسازی متابولیسم توسط میکروب های موجود در چای کامبوجا را افزایش می‌دهد.
یافته‌های به‌دست‌آمده با گزارش هایی که در مورد فواید سلامتی کامبوجا در انسان منتشر شده است همخوانی دارد. این چای می‌تواند به عنوان یکی از رویکردهای مراقبت از سلامت در آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

رابرت داون در مورد نتایج بدست آمده از این آزمایش ها گفت: "ما از مشاهده‌ی نتایج کاهش چربی ذخیره‌شده، پایین آمدن سطح تری‌گلیسرید و کوچک‌تر شدن قطرات چربی (اندامک‌های سلولی ذخیره‌کننده‌ی چربی) در کرم‌هایی که رژیم غذایی حاوی میکروب‌های پروبیوتیک کامبوجا دریافت می‌کردند نسبت به سایر رژیم‌های غذایی شگفت‌زده شدیم. این یافته‌ها نشان می‌دهند که میکروب‌های موجود در چای کامبوجا حتی در حضور مواد مغذی کافی، حالتی شبیه به روزه را در بدن ایجاد می‌کنند."


چاپ