خوردن غذا در اوایل روز، راهکار جدید کاهش وزن!

مطالعه جدید محققان دانشکده پزشکی یولانگو یولانگو نشان می دهد که مصرف زودتر وعده های غذایی می تواند در کاهش وزن، تثبیت نوسانات قند خون و کاهش زمان قند خون بالا تاثیر زیادی داشته باشد.

زمانبندی وعده های غذایی

طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک و به نقل از ساینس دیلی؛ مصرف مقدار بیشتری از کالری در اوایل روز می‌تواند به جلوگیری از افزایش وزن، تثبیت نوسانات قند خون و کاهش قند خون کمک کند. این نوع تغذیه، از طریق تأثیر مستقیم روی قند خون از ابتلای آنها به چاقی به دیابت نوع 2 جلوگیری کند.

دکتر جوآن اچ. Bruno متخصص غدد و محقق اصلی مطالعه در مورد نتایج جدید گفت:" مطالعه جدید ما که در نشست سالانه انجمن غدد درون ریز ارائه شد، به بررسی نقش زمان صرف وعده های غذایی یا (eTRF) پرداخت. زمان (eTRF) مصرف کالری را محدود به هشت ساعت اول روزانه می کند. نتایج مطالعه قبلی نشان داد که این سبک غذایی یک نوع روزه داری است و باعث سلامت قلبی -عروقی و بهبود سطح قند خون افراد می شود."

با این حال، تیم تحقیقاتی می خواست به صورت دقیق مشخص کند که آیا این بهبود به علت کاهش وزن است یا نوع سبک غذایی؟! این آزمایش در دانشکده پزشکی یولانگو یولانگو انجام شد. محققان ده داوطلب مبتلا به دیابت زمینه ای و چاقی را انتخاب کردند. برای تعدادی از آنها وعده غذایی طبق زمانبندی eTRF (80 درصد کالری مصرفی قبل از 1 بعد از ظهر) داده شد و برای بعضی از آنها هم وعده غذایی معمول (50 درصد کالری مصرفی بعد از 4 بعد از ظهر) تجویز شد.

در این مدت غذای کافی برای تامین کالری مورد نیاز بیماران برای ثابت ماندن وزن به آنها داده شد تا اثرات دیگر آن به غیر وزن در این استراتژی مشخص شود. بیماران در طول انجام این آزمایش از مانیتورهای گلوکز (قند خون) پیوسته استفاده می کردند.»

دکتر جوز او. الیمن در مورد نتایج به دست آمده گفت: "یافته‌ها نشان داد که مصرف بیشتر کالری در اوایل روز، مدت زمانی که قند خون بالاست را کاهش می‌دهد و در نتیجه سلامت متابولیک بدن بهبود پیدا می کند. علاوه بر این، وزن شرکت کنندگان در طول مطالعه ثابت مانده بود. ما متوجه شدیم مصرف وعده غذایی در ساعات اولیه روز به کاهش دامنه متوسط حرکت گلیسمیک و کاهش مدت زمان بالاتر از حد قند خون منجر شد. "

دکتر Bruno در پایان گفت: "بر اساس این داده ها، رژیم غذایی eTRF ممکن است یک استراتژی رژیمی مفید برای پیشگیری از دیابت باشد. ما به مطالعات بیشتری برای درک فواید این استراتژی های مداخله ای نیاز داریم."


چاپ