چین اولتیماتوم به شرکت های فناوری چند ملیتی را تمدید کرد!

چین اولتیماتوم شرکت های فناوری چند ملیتی مستقر در این کشور را جهت ارائه"جریان داده های کاربران چینی" تمدید کرد.

امنیت داده
براساس گزارش خبرگزاری رویترز؛ سازمان فضای سایبری چین(CAC) در روزهای اخیر به شرکت های فناوری چند ملیتی مستقر در این کشور تا چهارشنبه اول مارس اولتیماتوم داد تا "جریان داده های کاربران" را به این سازمان ارسال کنند.

وکلای مشاور اعلام کردند:« رگولاتور چینی مهلتی را که برای این شرکت ها در نظر گرفته بود، تمدید کرد. » از نظر تئوری، شرکت های فناوری فقط تا اول مارس فرصت داشتند تا اسناد "جریان داده کاربران" را برای دریافت مجوز دولت چین ارسال کنند. اما تعدای از این شرکت ها به دلیل حجم زیاد کاربران نتوانستند گزارش کامل را در این زمان کم آماده کنند.

کارولین بیگ، یکی از شرکای شرکت حقوقی بین‌المللی DLA Piper، گفت: "در حال حاضر شرکت‌ها به جای این که یگ گزارش کامل ارائه دهند، فقط باید یک درخواست به همراه اسنادی در مورد داده‌های کاربر و جریان آن تا چهارشنبه ارائه دهند. سازمان CAC از دسامبر سال قبل قوانین جدیدی در زمینه امنیت سایبری و ملی مشخص کرد.

اما قوانین جدید شامل چه شرکت هایی می شود؟! شرکت هایی که بیش از یک میلیون کاربر چینی داشته باشند، شرکت های صادراتی که اطلاعات شخصی بیش از صد هزار نفر از شهروندان چینی را نگه داری می کنند و شرکت هایی که اطلاعات حساس بیش از ده هزار چینی را در پایگاه داده خود نگه داری می کنند.

بنابراین، شرکت هایی که داده های کاربران چینی را با شعبه های خود در خارج از این کشور ارسال می کنند در زیر ذره بین دولت قرار می گیرند. علاوه بر این، قوانین حال حاضر نحوه اجرای دقیق امنیت داده را برای کسب و کارهای مختلف در آینده مشخص می کنند.

لینگ جین، رئیس بخش خدمات دیجیتال و تجاری در شرکت حقوقی لوشنگ گفت: " رگولاتورها با کمی نرمش زمان ضرب الاجل را تمدید کرده اند تا بتوانند اعتماد شرکت های چندملیتی را به خود جلب کنند. "

هنوز مشخص نیست CAC قصد دارد ضرب الاجل جدیدی را برای تکمیل مدارک اعلام کند یا نه! رگولاتور چینی هفته گذشته اعلام کرد که شرکت هایی نظیر Amazon.com Inc (AMZN.O)، Samsung Electronics (005930.KS)، JPMorgan Chase از جمله شرکت هایی هستند که مشمول این ضرب الاجل می شوند.


چاپ