نوکیا لوگوی خود را تغییر می دهد!

نوکیا لوگوی خود را تغییر می دهد!

آخرین بروز رسانی: 8 اسفند 1401توسط برچسب‌ها: , ,

شرکت نوکیا تصمیم دارد برای اولین بار بعد از گذشت 60 سال فعالیت بی وقفه، لوگوی خود را تغییر دهد.

براساس خبرگزاری رویترز؛ نوکیا روز یکشنبه 26 فوریه اعلام کرد تصمیم دارد برای اولین بار بعد از گذشت 60 سال فعالیت، لوگوی خود را تغییر دهد. لوگوی جدید شرکت بیشتر بر تجهیزات مخابراتی تمرکز دارد. لوگوی جدید شامل پنج حرف مختلف است که کلمه NOKIA را تشکیل می دهد. رنگ آبی لوگوی قدیمی در لوگوی جدید حذف شده است.

پکا لوندمارک، مدیر اجرایی شرکت در مصاحبه ای که با این خبرگزاری انجام داده بود، گفت:”ما تولید تلفن های هوشمند را ادامه می دهیم و در حال حاضر یکی از شرکت های معتبر در صنعت فناوری هستیم.” او در آستانه برگزاری کنگره جهانی موبایل(MWC 2023) که امروز مراسم افتتاحیه آن در بارسلونا برگزار می شود و تا 2 مارس ادامه دارد، هم صحبت کرد.

لاندمارک پس از انتخاب به عنوان مدیر اجرایی جدید شرکت فنلاندی برنامه های آینده شرکت را به سه بخش تقسیم کرد: تنظیم مجدد، شتاب و مقیاس. در حال حاضر، نوکیا مرحله اول را با موفقیت به اتمام رسانده و وارد فاز دوم شده است. این شرکت قصد دارد تجارت خود را در زمینه تجهیزات مخابراتی گسترش دهد و تمرکز اصلی آن‌ها هم روی بخش فروش تجهیزات به شرکت‌های مخابراتی است.

لوندمارک در ادامه صحبت های خود گفت: «ما در سال گذشته رشد بسیار خوبی 21 درصدی را تجربه کردیم که در حال حاضر حدود 8 درصد از فروش ما که معادل 2 میلیارد یورو (2.11 میلیارد دلار) می شود را، تشکیل می دهد. ما می خواهیم این رقم را دو رقمی کنیم.»
شرکت های بزرگ فناوری با ساخت محصولاتی مانند گوشی‌های هوشمند با قابلیت 5G باید با سازندگان تجهیزات مخابراتی مانند نوکیا برای ساخت تجهیزات لازم همکاری کنند. Nokia قصد دارد مسیر رشد کسب‌وکارهای مختلف خود را بررسی کند و در صورت ضرورت بخش‌هایی را واگذار کند.

لوندمارک افزود: “هدف ما بسیار واضح است. ما فقط می خواهیم به جایگاه رهبری جهانی در بخش هایی از فناوری برسیم.”حرکت نوکیا به سمت اتوماسیون کردن خط تولید کارخانه و مراکز داده باعث خواهد شد که آنها با شرکت های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت (MSFT.O) و آمازون (AMZN.O) همکاری کنند. این شرکت در زمینه هایی به عنوان شرکای ما حضور دارند و در بخش های دیگر به عنوان مشتری محسوب می شوند. من مطمئن هستم در آینده آن ها رقیب ما خواهند شد.”

بازار فروش تجهیزات مخابراتی در شرایط نامساعدی به سر می برد. از یک طرف میزان تقاضای بازارهایی مانند آمریکای شمالی کاهش پیدا کرده است که این کاهش با افزایش تقاضا در هند جبران شده است. از طرف دیگر، شرکت اریکسون برای جلوگیری از ورشکستگی قصد دارد 8500 کارمند خود را اخراج کند.

لوندمارک گفت: «هند یک بازار در حال رشد است که برای ما سود کمتری دارد. این یک تغییر ساختاری است.» وی افزود که نوکیا پیش بینی می کند میزان تقاضا در بازار آمریکای شمالی تا نیمه دوم سال افزایش پیدا کند..

(1 دلار = 0.9482 یورو)

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

5 × سه =