شرکت TSMC قصد دارد 6000 نیروی جدید استخدام کند!

شرکت TSMC قصد دارد 6000 نیروی جدید استخدام کند!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

شرکت TSMC بزرگ ترین سازنده تراشه های قراردادی جهان قصد دارد در سال 2023 تعداد 6000 مهندس استخدام کند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز؛ TSMC با وجود رکود بی سابقه در صنعت تراشه قصد دارد 6000 مهندس جدید را در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا در مهندسی برق یا رشته های مرتبط با نرم افزار کامپیوتر از تایوان جذب کند.

این شرکت اضافه کرد که میانگین حقوق سالانه یک مهندس تازه وارد با مدرک کارشناسی ارشد 2 میلیون دلار ترکیه (65578.07 دلار) است. صنعت تراشه مدتی است با رکود بی سابقه ای مواجه شده است. این رکود باعث شد میزان تقاضای خرید تجهیزات الکترونیکی به نسبت میزان عرضه کمتر شود. در جریان این رکود، تقاضا برای برخی از تراشه ها بیشتر از تراشه های دیگر است ولی، میزان عرضه آن کفاف بازار را نمی دهد. بنابراین از اواخر سال 2022، تعدادی از تولید کنندگان تراشه در سراسر جهان تصمیم گرفتند سرمایه گذاری های بیشتر در این بخش را متوقف کنند.

به عنوان نمونه، شرکت اینتل (INTC.O) در ماه اخیر اعلام کرد که پرداخت حقوق کارکنان و مدیران میانی خود را از 5٪ به 25٪ کاهش می دهد. اما در این بین، قدرت TSMC در ساخت تعدادی از پیشرفته‌ترین تراشه‌ها پرچم دار برای شرکت هایی نظیر Apple Inc (AAPL.O) توانسته آن را از خطرات رکود محافظت کند.

این شرکت مقداری از هزینه های سالانه خود را برای سال 2023 کاهش داد و پیش بینی کرد درآمد سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش پیدا کند. اما انتظار دارد که میزان تقاضا تا نیمه دوم سال جاری افزایش یابد.

(1 دلار = 30.4980 دلار تایوان)

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

یک + 18 =