جلسه اضطراری ایلان ماسک با مکرون بر سر سیاست های توییتر!

ایلان ماسک مالک جدید توییتر، درست یک روز پس از اعلام نگرانی های مکرون نسبت به سیاست های تعدیل محتوا توییتر با رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد.

دیدار مکرون با ایلان ماسک

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر؛ امانوئل مکرون گفت که با ایلان ماسک مالک جدید توییتر گفتگوی شفافی در مورد سیاست های تعدیل محتوای این پلتفرم رسانه های اجتماعی داشته است. این جلسه درست یک روز پس از آن برگزار شد که رئیس جمهور فرانسه نگرانی های خود را نسبت به این موضوع اعلام کرده بود.

مکرون بعد از ظهر جمعه، پس از ملاقات با ماسک در توئیتی نوشت: «سیاست‌های شفاف کاربران، تقویت قابل توجه تعدیل محتوا و حفاظت از آزادی بیان اقداماتی هستند که باید توییتر طبق مقررات اتحادیه اروپا انجام دهد.»
روز پنجشنبه، مکرون در سفر به ایالات متحده در یک مصاحبه تلویزیونی با برنامه صبح بخیر آمریکا گفت که معتقد است "مسئولیت ها و محدودیت هایی" برای آزادی بیان وجود دارد.

ماسک، مدافع آزادی بیان به تازگی اعلام کرد که حساب‌های تعلیق شده تحت مدیریت قبلی این شرکت را طبق نظر سنجی که از کاربران انجام داد دوباره فعال خواهد کرد. به دنبال این تصمیم، آمار انتشار سخنان تفرقه انگیز و خشونت آمیز در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی افزایش چشمگیری داشته است. بیشتر بخوانید


ماسک میلیاردر معروف در 27 اکتبر توئیتر را تصاحب نمود و برای خرید این شرکت 44 میلیارد دلار پرداخت کرد. او بلافاصله پس از مالکیت رسمی، تغییراتی را در محصول و تعداد کارکنان Twitter انجام داد. مکرون رئیس جمهور فرانسه در این ملاقات با ماسک بر سر قوانین محتوای توییتر گفت و گو کرد.


چاپ