سامنیوم اسپیس چه نقشی در متاورس دارد؟

سامنیوم اسپیس مکانی برای تجربه های جدید، انجام کارهای خارق العاده و حتی ملاقات با افرادی از آن سوی دنیا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. (Somnium Space) در واقع یک پلتفرم واقعیت مجازی متاورس بر بستر اتریوم (دومین ارز دیجیتال) است. برای آگاهی بیشتر از جزئیات این پلتفرم تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

samenum
ایده کلی سازنده سامنیوم اسپیس (Somnium Space) ایجاد یک دنیای جدید که کاربران آن بتوانند امکاناتی مثل خرید و فروش زمین، ایجاد کسب و کار، انجام بازی، تجارت و تولید محتوا داشته باشند.
سامنیوم می‌خواهد قطعه گمشده پازل دنیای متاورس باشد که آخرین ایستگاه طرفداران واقعیت مجازی (VR) است. بنابراین هدف اصلی تیم سازنده سامنیوم اسپیس، ساخت یک دنیای مجازی شگفت انگیز و زیبا است که افراد زیادی همزمان بتوانند در آن ماجراجویی کرده و از ارز دیجیتال در آن استفاده کنند. به عقیده تیم سازنده پروژه‌اش جایگزین دنیای واقعی نیست، بلکه در کنار آن است. یعنی دنیایی دیجیتالی که موازی با دنیای واقعی خواهد بود.


ایده ساخت سامنیوم اسپیس (Somnium Space)
سامنیوم اسپیس در سه سطح یک متاورس می سازد: سطح تکنولوژی، سطح تجاری، و سطح متافیزیک. ابتدا تیم سازنده سامنیوم اسپیس به صد سال آینده بشریت فکر کردند و از خود سوال‌های سختی پرسیدند؛ مثل اینکه تمدن بشری در آینده دور، به کجا خواهد رسید و زندگی آن ها چگونه خواهد بود.
Somnium Space به این نتیجه رسید که به مردم جهان این توانایی را بدهد که تجربه های دنیای واقعی را در دنیایی مجازی بازسازی کنند و یا حتی آن را ارتقا بدهند. این فضا به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از سرویس‌ها و نمونه هایی از کسب و کار جدید، خودشان را به شیوه‌هایی تازه و متفاوت تر از دنیای واقعی نشان بدهند.


ساخت و ساز در سامنیوم اسپیس
سامنیوم اسپیس را می توان در تلفن همراه و یا حتی در دسکتاپ استفاده کرد. از ویژگی های دیگرآن می توان به سازگاری با هدست‌های واقعیت مجازی معروف مثل وایو (Vive) و آکیولس (Oculus) اشاره کرد و به کاربران این اجازه را می‌دهد تجربه‌ای بی نظیر از واقعیت مجازی داشته باشند. برای اینکه با واقعیت شباهت زیادی داشته باشد تا مردم از کار کردن با آن لذت ببرند، قابلیت خواندن حرکات بدن مانند دست ها، لب ها و چشمان در سامنیوم اسپیس قرار داده شده است و علاوه بر آن، توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند با استفاده از ماسک‌هایی که چندحسگردر آن تعبیه شده بتوانند توانایی بو کردن را هم به امکانات این متاورس اضافه کنند.

سیستم داخلی این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد تا هر چیزی را که دلشان می‌خواهد، بتوانند بسازند. علاوه بر آن، سامنیوم وب (SomniumWEB) به کاربران این امکان را می دهد حتی زمانی که در حال جست و جو در واقعیت مجازی هستند، با مرورگر وب به قسمت های مختلف زمین خود در فضای سامنیوم اسپیس دسترسی داشته باشند. همچنین کیت نرم افزار سامنیوم (SDK) برای کاربران حرفه ای، توانایی آپلود مستقیم منظره ها، ویدئوها و اسکریپت‌ها را در زمین‌ خودشان ایجاد ایجاد کرده است.
در این متاورس، سازندگان تقریبا آزاد هستند و کارهای زیادی می توانند انجام دهند که ما در ادامه چند مورد از مهم ترین آن ها را آورده‌ایم:


• استریمرها (شخصی که محتوای خود را به صورت ویدئویی و آنلاین منتشر می کند) می‌توانند یک استودیوی مجازی راه بیندازند؛
• صاحبان کسب و کارمی‌توانند به تبلیغات و معرفی محصولات خود بپردازند؛
• تولید کنندگان بازی‌ها می‌توانند دمونه های کوچکی از بازی‌هایی که ساخته اند را نمایش داده یا حتی به کاربران اجازه بدهند آن بازی را کامل تجربه کنند؛
• کارشناسان تولید محتوا می‌توانند از محتواهای خود در واقعیت مجازی‌ درآمدزایی کنند؛
• توسعه‌دهندگان می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را خرید و فروش کنند؛
• دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌توانند کلاس های خود را در این برگزار کنند؛
• هنرمندان می‌توانند هنر خود را در این محیط نمایش بدهند؛
• و در پایان، مالکان ارزهای دیجیتال یا همان NFT ها می‌توانند بایکدیگر به تجارت بپردازند.


اقتصاد سامنیوم اسپیس
همه مردم به خاطر نقش مهم اقتصاد در زندگی، در تلاش و تکاپو هستند، اما عومال مختلفی مانند موقعیت های جغرافیایی، آن تلاش‌ها را محدود می‌کنند. یکی از فواید اقتصاد در دنیاهای واقعیت مجازی، نبود این محدودیت‌ها است. اقتصاد در سامنیوم اسپیس به شیوه همتا به همتا و تراکنش‌ها به صورت P2P انجام می گیرد. در نهایت صاحبان ارزهای دیجیتال می‌توانند با همدیگر ملاقات کنند و با استفاده از ارز دیجیتال به خرید و فروش توکن‌های (NFT) بپردازند.
افراد به تنهایی قادر هستند از دارایی های خود پول در بیاورند و نیازی ندارند برای کار با سیستم کارت‌های اعتباری و ساخت کارت‌های خرید از فروشگاه‌های متاورس کسی را استخدام کنند.
تیم سامنیوم اسپیس زمان زیادی را صرف طراحی یک اقتصاد غیر متمرکز کرده و به لطف پیشرفت‌های زیاد شبکه اتریوم، فرصتی برای ساخت این پلت فرم پیدا کردند.


مزایای استفاده از سامنیوم:
• به شما حق مالکیت چیزی که ساخته اید را می دهد؛
• دارای قابلیت فروش دارایی‌های دیجیتال‌ در بازار آزاد سامنیوم اسپیس؛
• ایجاد خلاقیت، توسعه و کسب درآمد از زمین های خریداری شده
• لذت بردن همزمان با هزاران نفر در زمان استفاده از یک دنیای واقعیت مجازی
• امکان استفاده از توکن های ارزدیجیتال و خرید و فروش آن.


توکن‌های سامنیوم
توکن‌های ویژه پلت فرم سامنیوم در واقع NFTها یا ارزهای دیجیتالی هستند که مربوط به بخش بازی در دنیای مجازی می باشد و کاربران می توانند آن ها را در قسمت های مختلف زمین خود در متاورس جای دهند. کاربران سامنیوم اسپیس وقتی با ارز دیجیتال وارد بازی می شوند، بدون پرداخت هزینه تراکنش، می توانند بازی کنند.
افراد علاوه بر آن، قادر هستند ابزارهای پوشیدنی خود را ساخته و در ازای پرداخت توکن کیوب به کاربران دیگر بفروشند. تنها یک کلیک برای ساخت ابزارهای خود به عنوان NFT در بستر شبکه ارزدیجیتال اتریوم کافی است و بعد از آن، سازنده NFT آن را در مغازه اش می فروشد.

       مطالب مرتبط:



چاپ