متوقف شدن فعالیت های Intel در روسیه

شرکت سازنده تراشه آمریکایی Intel روز سه شنبه از متوقف شدن فعالیت های خود در کشور روسیه خبر داد. اینتل (INTC.O) روز سه‌شنبه اعلام کرد که فعالیت‌های تجاری خود در روسیه را به حالت تعلیق درآورده است و به جمع شرکت‌هایی پیوسته است که پس از تهاجم این کشور به اوکراین، از این کشور خارج شدند. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

intel

این شرکت که ماه گذشته واحد حمل و نقل به مشتریان خود را در روسیه و بلاروس به حالت تعلیق درآورده بود، اعلام کرد که اقدامات لازم جهت تداوم کسب و کار را برای به حداقل رساندن اختلال در عملیات جهانی خود اجرا کرده است.

این شرکت گفت: «اینتل در کنار جامعه جهانی که جنگ روسیه علیه اوکراین را محکوم کرده اند تا زمان بازگشت سریع به صلح، خواهد ماند.»

شرکت ماشین‌های تجاری بین‌المللی (IBM.N) نیزارسال محموله‌های خود را به حالت تعلیق درآورده بود، زیرا اوکراین از شرکت‌های رایانش ابری و نرم‌افزار ایالات متحده خواسته بود تجارت خود را با روسیه قطع کنند.
سرورهای IBM، Dell Technologies Inc (DELL.N) و Hewlett Packard Enterprise Co (HPE.N) در صدر لیست خرید بازار روسیه هستند، جایی که شرکت ها و سازمان های دولتی به فناوری های توسعه یافته توسط غرب به عنوان مبنایی برای مالکیت خود متکی هستند.
از ابتدای زمان تهاجم روسیه به اوکراین، صاحبان فناوری دنیا برای حمایت از مردم اوکراین و پاسخ به درخواست مسولان سیاسی این کشور یکی پس از دیگری ارائه خدمات به روسیه را تعلیق کرده بودند. از جمله شرکت هایی که به این جریان پیوسته بودند متا، شرکت های خودروسازی نظیر جنرال موتورز، فورد موتور، فولکس واگن و تویوتا موتور، بریتیش پترولیوم، شل ، امریکن اکسپرس، سامسونگ، مایکروسافت، اپل، ایندیتکس، نت فلیکس، والت دیسنی، پارامونت پیکچرز، سونی، وارنر مدیا و یونیورسال پیکچرز و تیک تاک می توان نام برد.


چاپ